SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

16 lutego poznamy nowego prezesa Polskiego Radia. „Wskaże go Jarosław Kaczyński”

Przejrzystość przekazu i przyciągnięcie przed radioodbiorniki młodych ludzi - te kwestie były ważne dla kandydatów na prezesa Polskiego Radia, wysłuchanych wczoraj przez Radę Mediów Narodowych. Juliusz Braun uważa, że to był bardzo dobry konkurs, ale - jego zdaniem - o wyborze prezesa ostatecznie i tak zadecyduje polityka. Krzysztof Czabański dodaje, że ma już swojego zwycięzcę.

W środę Rada Mediów Narodowych kontynuowała publiczne wysłuchania kandydatów na prezesa Polskiego Radia. Swoje koncepcje zaprezentowało dwoje ostatnich z zakwalifikowanej szóstki: Marzannę Stychlerz-Kłucińską i Tomasza Wybranowskiego. We wtorek wysłuchano czterech innych kandydatów: Barbarę Stanisławczyk-Żyłę (obecna prezes Polskiego Radia), Henryka Cicheckego (b. wiceprezes Polskiego Radia), Jacka Sobalę (były szef radiowej Trójki, Jedynki, Radia BiS, a ostatnio TVP Warszawa) i Mariusza Staniszewskiego (były zastępca redaktora naczelnego tygodnika „Wprost”).

Ważny jest młody słuchacz
Marzanna Stychlerz-Kłucińska (była dziennikarka TVP i PR) pochwaliła się w Sejmie długoletnim doświadczeniem w walce o widza, które może wykorzystać w radiu. - Pierwszym, najważniejszym zadaniem, według mnie, jest pozyskanie młodego słuchacza - przekonywała. Chciałaby tez sprofilować anteny PR. I tak Program I przeprofilowałaby jako prezes na młodzież. Program II byłby programem ściśle misyjnym, bez reklam. - Natomiast z Czwórki zrobiłabym absolutnie komercyjną stację; sprofilowałabym muzykę i krótkie informacje - podsumowała swoje wystąpienie. Mówiła także o audycie wśród dziennikarzy, który miałby wykazać, kto zajmuje się taką tematyką, którego kandydatka widziałaby w poszczególnych programach po sprofilowaniu.

Postawmy na przejrzystość
Tomasz Wybranowski (były redaktor naczelny Polskiego Radia dla Zagranicy) zapewniał, że dla niego radio jest „magicznym miejscem”, które powinno wskazywać standardy innym komercyjnym mediom - szczególnie, jeśli chodzi o polszczyznę i muzykę. Pierwszą rzeczą jaką chciałby zrobić jako prezes PR, to poukładanie kwestii wewnątrz radia - m.in. procesów decyzyjnych. - Często pracownicy Polskiego Radia, znakomici fachowcy, nie wiedzą co mają w nim robić - powiedział.

Chciałby także postawić na przejrzystość przekazu radiowego. - Uspokojenie anten pod kątem przejrzystości przekazu, tego co się dzieje u nas w Polsce. Lekkiego zatrzymania się w kwestii, przede wszystkim informowania o wydarzeniu, ale z kontekstem, interpretacją i nawiązaniem tak, aby słuchacz miał w Polskim Radiu bazę i ostoję tego, co dzieje się nie tylko w Polsce, ale w Europie i świecie - przekonywał Tomasz Wybranowski.

Mówił także o ponownym zagospodarowywaniu fal długich i średnich, które dotąd nie zostały zagospodarowane, a mają w sobie ogromny potencjał docierania do słuchacza.

Czabański: To bardzo dobry konkurs
Szef Rady Mediów Narodowych, Krzysztof Czabański, mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl, że środowe przesłuchania zawierały ogrom ciekawych spostrzeżeń. - Oceniając całościowo, trzeba powiedzieć, że ten konkurs jest naprawdę bardzo dobry. Niezależnie od tego, kto zostanie prezesem, mam nadzieję, że zaprosi on sobie do współpracy przynajmniej kilku kandydatów, tych z najciekawszymi pomysłami. To mogłoby być inspirujące - dodaje Czabański.

Mówiąc o wtorkowych i środowych wysłuchaniach, Krzysztof Czabański stwierdza: - Nie wszyscy kandydaci przyszli przygotowani w stu procentach, niektórzy np. nie znali kwestii praw autorskich i snuli wizje, które nie mogłyby być prawdziwe. Było też trochę nieprawdziwych ocen Polskiego Radia. Ale pojawiały się także ciekawe propozycje i wskazania merytoryczne, które warto przeanalizować. Podkreślam: poziom był wysoki.

Czabański mówi nam, że ma już swojego kandydata na zwycięzcę, jednak - z oczywistych względów - do czasu zakończenia procedury konkursowej nie zdradzi, kto nim jest.

Jak dodał rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 16 lutego.

Braun: Prezesa wskaże Jarosław Kaczyński
Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych, po środowych wysłuchaniach powiedział dla portalu Wirtualnemedia.pl, że zaskoczyła go merytoryka i świeże pomysły Tomasza Wybranowskiego. - Ujął mnie całościową koncepcją tego, co chciałby robić w Polskim Radiu. bardzo ciekawie mówił np. o zagospodarowaniu fal średnich i długich, o tym, że warto przeanalizować możliwości powrotu na fale średnie. To było niezwykle interesujące i odkrywcze.

Z kolei Marzanna Stychlerz-Kłucińska, zdaniem Juliusza Brauna, posiada niewątpliwie duży dorobek dziennikarski, ale nie przekłada się to na kompetencje. - Jej po prostu brakuje, moim zdaniem, kompetencji do kierowania radiem. Mówiła sporo, ale były to rzeczy mało odkrywcze, a momentami trudne do przełożenia na realia radiowe.

Juliusz Braun podkreśla, że przy wyborze prezesa będzie brane pod uwagę nie tylko wysłuchanie w Sejmie, ale także całość dorobku kandydata i złożone już pisemne prace na temat radia, autorstwa szóstki zakwalifikowanych osób. - Mam kilku swoich faworytów, jednak nie powiem, kto to. A z drugiej strony jestem przekonany, że o tym, kto zostanie prezesem Polskiego radia, zadecyduje polityka. Może nie tak bardzo, jak w przypadku wyłaniania prezesa telewizji, ale wciąż jednak. Kandydata wskaże prezes Jarosław Kaczyński i wówczas cała reszta - wysłuchania, dorobek - przestanie się liczyć - konkluduje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Juliusz Braun.

Na 16 lutego wyznaczono kolejne, finałowe spotkanie Rady Mediów Narodowych, podczas którego zostanie ogłoszone nazwisko nowego prezesa Polskiego Radia. Jak wynika z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl największą szansę na wygraną w konkursie ma Jacek Sobala - obecna szefowa PR Stanisławczyk-Żyła miałaby przejść do TVP.

Rada Mediów Narodowych została powołana na mocy ustawy, która weszła w życie na początku lipca ub.r. Do ustawowych zadań pięcioosobowej RMN należy m.in. powoływanie i odwoływanie zarządów i rad nadzorczych TVP, Polskiego Radia oraz PAP. Pod koniec sierpnia ub.r. RMN rozpisała konkurs na prezesa TVP. Rozstrzygnięty został w połowie października - konkurs wygrał Jacek Kurski, piastujący już stanowisko szefa TVP od 8 stycznia 2016 r.

Dołącz do dyskusji: 16 lutego poznamy nowego prezesa Polskiego Radia. „Wskaże go Jarosław Kaczyński”

45 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wawa Fanka
Widząc przesłuchania kandydatów, wygrał p. Tomasz Wybranowski. Już wygrał, ale czy rada go wskaże? Powinna. Jeśli nie,to znaczy że polityka i ustawki ponad wiedzą, merytorycznością i zabójczym głosem.
odpowiedź
User
To były cuda gospodarcze i zielona wyspa PO
W ciągu 4 lat rządów Tuska dług publiczny wzrósł aż o ponad 300 miliardów zł
Skok na pieniądze z OFE. Rząd PO zabrał nam 150 miliardów złotych.
Przerażający raport NIK: fikcyjne faktury, firmy-słupy, gigantyczne wyłudzenia VAT! Tak za PO-PSL łupiono państwo…
W 2013 r. organy kontroli skarbowej wykryły fikcyjne faktury na kwotę 19,7 mld zł, w 2014 r. na kwotę 33,7 mld zł, a w 2015 r. już na kwotę 81,9 mld zł.
odpowiedź
User
Młynarz
W ciągu 4 lat rządów Tuska dług publiczny wzrósł aż o ponad 300 miliardów zł
Skok na pieniądze z OFE. Rząd PO zabrał nam 150 miliardów złotych.
Przerażający raport NIK: fikcyjne faktury, firmy-słupy, gigantyczne wyłudzenia VAT! Tak za PO-PSL łupiono państwo…
W 2013 r. organy kontroli skarbowej wykryły fikcyjne faktury na kwotę 19,7 mld zł, w 2014 r. na kwotę 33,7 mld zł, a w 2015 r. już na kwotę 81,9 mld zł.


Co ma piernik do wiatraka? Obaczysz za lat kilka co będzie, zerżniesz się z emocji!
odpowiedź