163 mld USD na reklamę w telewizji w 2012 r.
Globalne nakłady na telewizyjną reklamę wzrosły w 2011 roku o 3,5 proc., do 154 miliardów dolarów - szacuje Digital TV Research.
Firma badawcza prognozuje, że w roku 2012 wartość rynku telewizyjnej reklamy zwiększy się o 5,4 proc., do 163 miliardów dolarów. Do wzrostu w głównej mierze mają się przyczynić wybory prezydenckie w USA, igrzyska olimpijskie w Londynie oraz Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie.
Z kolei w 2017 roku globalne wydatki na reklamę w telewizji mają sięgnąć 214 miliardów dolarów, czyli prawie 39 proc. więcej (lub 60 mld USD) niż w roku 2011. W tym samym czasie telewizja ma zwiększyć swój udział w całkowitych nakładach na reklamę z 41,6 do 44,1 proc.
W najbliższych sześciu latach na liście 10 państw, w których przeznacza się najwięcej pieniędzy na telewizyjną reklamę, nie pojawi się żaden nowy kraj. Zajdą za to zmiany w kolejności: Chiny odbiorą drugie miejsce Japonii (w 2013 r.), Brazylia wyprzedzi Niemcy, a Rosja przeskoczy Francję.
Ze wspomnianych 60 miliardów dolarów, o jakie w latach 2011-2017 urosną wydatki na reklamę w telewizji, 21 miliardów dolarów będzie pochodzić z USA, 7 miliardów dolarów z Chin, a 4 miliardy dolarów z Brazylii.
W ujęciu procentowym najwyższy wzrost zostanie odnotowany w Argentynie, Indiach i na Ukrainie. Na kolejnych pięciu rynkach tempo wzrostu przekroczy poziom 60 proc.
Dołącz do dyskusji: 163 mld USD na reklamę w telewizji w 2012 r.