17 tys. mniej nośników reklamy zewnętrznej. Najwięcej w Warszawie oraz w ofercie AMS i Ströera
Na koniec ub.r. było w Polsce 67,4 tys. nośników reklamy zewnętrznej, z czego 21,4 tys. w Warszawie, a po 6-7 tys. w Krakowie i na Górnym Śląsku. W ciągu roku obyło 17,5 tys. nośników, przede wszystkim małego formatu. AMS ma w swojej ofercie 28,5 tys. nośników, a Ströer - 13 tys.
Dokładnie 67 405 nośników należało na koniec ub.r. do 19 firm, które przekazały swoje statystyki Izbie Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Jest to o 17 462 mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 20,6 proc.
Zdecydowanie najbardziej zmalała liczba nośników małego rozmiaru - z 30,9 do 15,8 tys., czyli o 49 proc. Ubyło również 1,7 tys. standardowych tablic 12-metrowych (to spadek o 11,4 proc.). Wzrosła natomiast liczba frontlightów 12 x 4 m (o 23, czyli 2,3 proc.) i 9-metrowych backlightów scroll (o 61, czyli 8,6 proc.).
- Pamiętać trzeba o zmianach jakościowych polskiego OOH - zaznacza Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - W ramach koncesji AMS realizuje budowę blisko 1 600 wiat przystankowych w Warszawie, wyposażonych w bardzo nowoczesne witryny typu citylight. Clear Channel uruchamia „inteligentną sieć” nośników digital w trzech największych warszawskich galeriach handlowych (65-calowe monitory LCD w totemach wielkości 95 x 219 cm). Ströer, mimo trudności, prowadzi działania, których celem jest integracja w ramach OOH przekazów reklamowych outdoor + internet. Inne firmy pracują nad podobnymi innowacyjnymi rozwiązaniami - wylicza.
Typ nośnika reklamowego | Ogólna liczba nośników 31.12.2014 r. | Ogólna liczba nośników 31.12.2013 r. |
Standardowe 12 m² | 13 082 | 14 771 |
Frontlight 6 x 3 m | 13 943 | 14 191 |
Frontlight 12 x 3 m | 769 | 776 |
Frontlight 12 x 4 m | 1 098 | 1 075 |
Nośniki małego formatu | 15 764 | 30 952 |
Pozostałe nośniki | 401 | 410 |
Citylight | 20 069 | 20 449 |
Backlight 6 x 3 m | 881 | 896 |
Backlight 8 x 4 m | 497 | 505 |
Backlight scroll 9 m² | 768 | 707 |
Pozostałe nośniki podświetlane | 133 | 135 |
Łączna liczba nośników | 67 405 | 84 867 |
Największy ilościowy udział w rynku outdoorowym mają AMS i Ströer. Do tej pierwszej firmy należy 28,5 tys. nośników, aż o 16,5 tys. mniej niż przed rokiem, co wynika głównie z ograniczenia liczby nośników małego formatu - z 21,5 do 5,5 tys. (są to przede wszystkim powierzchnie na dystrybutorach paliw na stacjach benzynowych). Z kolei w ofercie Ströera liczącej 13 tys. nośników (o 1,3 tys. mniej niż rok wcześniej) najwięcej jest tablic 12-metrowych, których liczba zmalała przez rok z 7 do 5,9 tys.
Znacznie więcej nośników niż przed rokiem ma natomiast CAM Media (ich liczba wzrosła z 3,1 do 4,8 tys. Wynika to głównie z rozwijania przez należącą do firmy spółkę Nextbike sieci rowerów miejskich z nośnikami reklamowymi (obecnie jest ich 4,6 tys.).
Na drugiej podstronie statystyki nośników w największych miastach i ekranów digital signage
1 2
Dołącz do dyskusji: 17 tys. mniej nośników reklamy zewnętrznej. Najwięcej w Warszawie oraz w ofercie AMS i Ströera