SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

17 tys. mniej nośników reklamy zewnętrznej. Najwięcej w Warszawie oraz w ofercie AMS i Ströera

Na koniec ub.r. było w Polsce 67,4 tys. nośników reklamy zewnętrznej, z czego 21,4 tys. w Warszawie, a po 6-7 tys. w Krakowie i na Górnym Śląsku. W ciągu roku obyło 17,5 tys. nośników, przede wszystkim małego formatu. AMS ma w swojej ofercie 28,5 tys. nośników, a Ströer - 13 tys.

Dokładnie 67 405 nośników należało na koniec ub.r. do 19 firm, które przekazały swoje statystyki Izbie Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Jest to o 17 462 mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 20,6 proc.

Zdecydowanie najbardziej zmalała liczba nośników małego rozmiaru - z 30,9 do 15,8 tys., czyli o 49 proc. Ubyło również 1,7 tys. standardowych tablic 12-metrowych (to spadek o 11,4 proc.). Wzrosła natomiast liczba frontlightów 12 x 4 m (o 23, czyli 2,3 proc.) i 9-metrowych backlightów scroll (o 61, czyli 8,6 proc.).

- Pamiętać trzeba o zmianach jakościowych polskiego OOH - zaznacza Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - W ramach koncesji AMS realizuje budowę blisko 1 600 wiat przystankowych w Warszawie, wyposażonych w bardzo nowoczesne witryny typu citylight. Clear Channel uruchamia „inteligentną sieć” nośników digital w trzech największych warszawskich galeriach handlowych (65-calowe monitory LCD w totemach wielkości 95 x 219 cm). Ströer, mimo trudności, prowadzi działania, których celem jest integracja w ramach OOH przekazów reklamowych outdoor + internet. Inne firmy pracują nad podobnymi innowacyjnymi rozwiązaniami - wylicza.

Typ nośnika reklamowego

Ogólna liczba nośników 31.12.2014 r.

Ogólna liczba nośników 31.12.2013 r.

Standardowe 12 m²

13 082

14 771

Frontlight 6 x 3 m

13 943

14 191

Frontlight 12 x 3 m

769

776

Frontlight 12 x 4 m

1 098

1 075

Nośniki małego formatu

15 764

30 952

Pozostałe nośniki

401

410

Citylight

20 069

20 449

Backlight 6 x 3 m

881

896

Backlight 8 x 4 m

497

505

Backlight scroll 9 m²

768

707

Pozostałe nośniki podświetlane

133

135

Łączna liczba nośników

67 405

84 867


Największy ilościowy udział w rynku outdoorowym mają AMS i Ströer. Do tej pierwszej firmy należy 28,5 tys. nośników, aż o 16,5 tys. mniej niż przed rokiem, co wynika głównie z ograniczenia liczby nośników małego formatu - z 21,5 do 5,5 tys. (są to przede wszystkim powierzchnie na dystrybutorach paliw na stacjach benzynowych). Z kolei w ofercie Ströera liczącej 13 tys. nośników (o 1,3 tys. mniej niż rok wcześniej) najwięcej jest tablic 12-metrowych, których liczba zmalała przez rok z 7 do 5,9 tys.

Znacznie więcej nośników niż przed rokiem ma natomiast CAM Media (ich liczba wzrosła z 3,1 do 4,8 tys. Wynika to głównie z rozwijania przez należącą do firmy spółkę Nextbike sieci rowerów miejskich z nośnikami reklamowymi (obecnie jest ich 4,6 tys.).


Na drugiej podstronie statystyki nośników w największych miastach i ekranów digital signage

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: 17 tys. mniej nośników reklamy zewnętrznej. Najwięcej w Warszawie oraz w ofercie AMS i Ströera

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dosyc zasmiecania naszych miast
Nasze miasta wygladaja jak jeden wielki smietnik Czy nie ma sposobu na calkowita kikwidacje tej smietnikowej reklamy ?
odpowiedź
User
kefir
niech ktoś ogarnie ten syf, chyba tylko ustawowo bo inaczej się nie da, dlaczego jak się wraca z Europy Zachodzniej to chce się od razu pawia puścić patrząc na na wszechobecne reklamy robione w najgorszym guście Nigdzie tego aż tyle nie widziałem co w pl...
odpowiedź