SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2,9 mln widzów PŚ w skokach narciarskich w TVP1, 631 tys. w TVP Sport i 728 tys. w Eurosporcie

Niedawno zakończony sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich oglądało średnio 2,90 mln osób w TVP1, 631 tys. w TVP Sport i 728 tys. w Eurosporcie) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

41. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich odbywał się w okresie od 23 listopada 2019 roku do 10 marca 2020 roku (ostatnie kilka zawodów zostało odwołane z powodu epidemii koronawirusa). W Polsce był szeroko relacjonowany przez dwóch nadawców: Telewizję Polską (w TVP1 i TVP Sport) oraz w Eurosporcie (głównie w Eurosporcie 1, ale pojedyncze relacje były w Eurosporcie 2).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia wszystkich pucharowych konkursów w sezonie 2019/2020 w Jedynce wyniosła 2,90 mln osób. Przełożyło się to na 25,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 19,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 21,96 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie TVP Sport wszystkie konkursy oglądało 631 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 5,26 proc., 4,38 proc. i 4,68 proc. udziału.

Z kolei na antenie Eurosportu 1 (w wyjątkowych sytuacjach w Eurosporcie 2) wszystkie konkursy oglądało 728 tys. osób, co dało tej stacji 6,08 proc., 3,79 proc. i 4,45 proc. udziału. Powyższych danych oglądalności nie należy sumować, ponieważ nie każdy konkurs emitowany był we wszystkich analizowanych stacjach (m.in. kilka zawodów TVP pokazała tylko w TVP1).

Porównując dane oglądalności z ubiegłoroczną edycją cyklu wynika, że tegoroczna w TVP1 i TVP Sport miała mniej widzów, minimalny wzrost odnotowano w Eurosporcie. Wówczas turniej w TVP1 śledziło 3,55 mln osób,  TVP Sport - 698 tys., a w Eurosporcie - 716 tys.

W Jedynce największą popularnością cieszył się konkurs odbywający się w Bischofshofen (finał 68. Turnieju Czterech Skoczni - zwycięskiego przez Dawida Kubackiego), który na antenie tej stacji 6 stycznia oglądało 5,15 mln widzów w 4+ (32,41 proc. udziału).

Na drugim miejscu znalazły się zawody w Zakopanem z widownią na poziomie 4,49 mln osób (transmisja 26 stycznia), a na trzecim - w Val di Fiemme (4,31 mln; 12 stycznia).

TVP1 w czasie pokazywania zawodów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP2, której udział wyniósł 5,87 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: Polsat (5,84 proc.) oraz TVN (4,97 proc.).

Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka była niekwestionowanym liderem.

W TVP Sport największą widownię - 959 tys. osób - zgromadziły zawody z Oberstdorfu z 29 grudnia.

Z kolei w Eurosporcie najwięcej widzów - 1,31 mln - miały zawody z TCS z Bischofshofen z 6 stycznia.

Eurosport, w przeciwieństwie do TVP, pokazywał również kwalifikacje do niemal wszystkich zawodów (u publicznego nadawcy kwalifikacje można było oglądać tylko do kilku konkursów), które na antenach tego nadawcy śledziło niemal tyle samo widzów co zawody. Dane przekazane nam przez nadawcę pokazują, że w sezonie 2019/2020 było to średnio 690 tys. osób, co przełożyło się na 6,21 proc. udziału w 4+ i 3,39 proc. w 16-49.

Najwięcej widzów śledziło kwalifikacje do konkursu w Oberstdorfie. Było to 1,47 mln osób.

Kryształową kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej tegorocznego Pucharu Świata zdobył Stefan Kraft. Najwyżej sklasyfikowani Polacy zajęli czwarte i piąte miejsce (odpowiednio Dawid Kubacki i Kamil Stoch).

Dołącz do dyskusji: 2,9 mln widzów PŚ w skokach narciarskich w TVP1, 631 tys. w TVP Sport i 728 tys. w Eurosporcie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl