SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

20 Boeingów 787 Dreamliner dla Korean Air Lines

Koreańskie Linie Lotnicze ogłosiły dziś zamówienie 20 Boeingów 787 Dreamliner w kontrakcie wartym około 2.6 miliarda dolarów według cen katalogowych

Kontrakt dotyczy 10 zamówionych maszyn i 10 opcji. Dostawy samolotów 787-8 rozpoczną się w roku 2009 i potrwają do 2013.

"Boeing 787 Dreamliner poprawi elastyczność działania Koreańskich Linii Lotniczych zarówno na długich jak i regionalnych trasach" - powiedział Y.H. Cho, prezes Korean Air Lines. "Nasi pasażerowie docenią nowe warunki klimatyczne w kabinie i inne liczne usprawnienia. Boeingi 787 pozwolą nam osiągnąć nasz cel - do roku 2010 zamierzamy stać się jedną z dziesięciu największych linii lotniczych na świecie do przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów o 10%".

Koreańskie Linie Lotnicze należą do grupy pierwszych klientów 787 i były ważnym partnerem w opracowywaniu rodziny 787. Od ogłoszenia programu produkcji 787 przed niecałym rokiem Boeing zebrał już 203 zamówienia na ten samolot od 17 linii lotniczych.

"Wybór 787 przez Koreańskie Linie Lotnicze świadczy o stałym zainteresowaniu klientów tym samolotem" - powiedział Larry Dickenson, wiceprezes do spraw sprzedaży w Boeing Commercial Airplanes. "Wysoka wydajność, niezawodność i komfort pasażerów Boeingów 787 doskonale uzupełni dotychczasową dochodową eksploatację przez Korean Air Lines Boeingów 777 i 747. Koreańskie Linie są jednym z najszybciej rozwijających się przewoźników na świecie."

Boeing 787 zużywa o 20% mniej paliwa niż jakikolwiek porównywalny samolot tej wielkości zapewniając przy tym o 45% więcej zdolności przewozowych i przestrzeni ładunkowej. Pasażerowie docenią innowacyjne rozwiązania, które pozwalają zachować w kabinie mikroklimat z większą wilgotnością. Komfort podróży podniosą także szersze fotele i większe odstępy między nimi, duże okna oraz inne udogodnienia.

787 to rodzina samolotów przewożących od 200 do 300 pasażerów na trasach od 6.500 do 16.000 kilometrów. Boeing 787 pozwala liniom lotniczym na oferowanie tego, czego oczekują pasażerowie: dostępnej ekonomicznie podróży non-stop do większej niż obecnie liczby portów docelowych. 787 może na przykład latać non-stop z Warszawy do całej Ameryki Północnej lub na Daleki Wschód.

Boeing 787 choć jest samolotem średniej wielkości  oferuje zasięg największych samolotów pasażerskich, lata z prędkością Mach 0,85, taką jak najszybsze dzisiejsze samoloty komunikacyjne, ale zużywa przy tym o wiele mniej paliwa. Po raz pierwszy w historii lotnictwa cywilnego 787 będzie mógł wykorzystywać dwa rodzaje silników, General Electric GENX (GE Next Generation) lub Rolls Royce Trent 1000, a użytkownik będzie mógł zastosować dowolne silniki w dowolnym momencie eksploatacji. Koreańskie Linie Lotnicze nie dokonały jeszcze wyboru wersji silnikowej.

Program produkcji 787 rozpoczął się w kwietniu 2004 roku zamówieniem ANA (All Nippon Airways) na 50 samolotów. Produkcja ruszy w 2006 roku. Pierwszy lot spodziewany jest w 2007 roku, zaś dostawy rozpoczną się w 2008 roku.

W ubiegłym roku Koreańskie Linie Lotnicze świętowały dostawę setnego samolotu Boeinga.

autor:
2005-04-12

Dołącz do dyskusji:

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl