SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

23 mld zł wydano na reklamy telewizyjne w 2015 roku. Liderem Aflofarm

Łączne wydatki cennikowo na reklamę telewizyjną w 2015 roku były o 5,25 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W 2015 roku łączne wydatki cennikowe brutto na reklamę telewizyjną wyniosły 23,06 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2014 roku o 5,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Dane te uwzględniają jednak bardzo duże rabaty, po ich uwzględnieniu można szacować, że rynek reklamy TV w 2015 roku wyniósł na pewno ponad  3,7 mld zł. Jak podała agencja SMG, po trzech pierwszych kwartałach ub.r. na reklamę w telewizji wydano 2,79 mld zł.

Mniejszy wzrost rynku niż ten zaprezentowany przez Nielsena wynika z prognoz domów mediowych.  ZenithOptimedia Group wskazuje, że rynek reklamy telewizyjnej w ubiegłym roku poszedł do góry o 2,6 proc. Z kolei Universal McCann oszacował wzrost rynku reklamy TV na 2 proc.

Łączne wydatki brutto na reklamę telewizyjną

rok

Wydatki (w zł)

2014

21 904 517 962

2015

23 055 048 158

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 3,43 mld zł, odnotował w zeszłym roku Polsat. Jego przychody były o 7,76 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 6,75 proc. do 2,81 mld zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (1,37 mld zł; spadek o 27,46 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (1,08 mld zł; w dół o 31,57 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 575,60 mln zł i wzrostem o 53,47 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 81,36 proc. do 371,06 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

2014

2015

Polsat

3 185 317 615

3 432 397 440

TVN

2 635 171 390

2 812 918 345

TVP1

1 886 100 640

1 368 100 031

TVP2

1 584 277 368

1 084 139 025

TV4

375 054 760

575 597 254

TVN24

486 658 174

570 047 448

AXN

449 520 801

476 191 163

TV PULS

349 625 579

441 091 048

TVN7

384 862 939

435 258 022

Discovery

417 362 545

405 479 817

Disney Channel

406 395 306

401 550 447

Stopklatka

204 600 810

371 055 845

National Geographic

299 785 023

318 496 160

TLC

292 317 696

296 777 368

Comedy Central

280 428 406

284 557 194

Polsat2

269 245 552

273 046 112

Investigation Discovery

265 038 543

272 490 358

Puls 2

163 198 203

272 193 521

Polo TV

186 165 334

249 575 103

TVN Style

170 492 992

240 123 344

Najwięcej na reklamę w telewizji w 2015 roku (dane cennikowe) - 1,47 mld zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 43,38 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (546,75 mln zł; do góry o 1,75 proc.) i Unilever (500,16 mln zł; do góry o 45,98 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

2014

2015

AFLOFARM

1 025 788 864

1 470 768 940

NESTLE

537 345 946

546 746 591

UNILEVER

342 627 637

500 163 225

POLKOMTEL SA

295 940 129

410 275 852

PROCTER & GAMBLE

507 144 263

400 490 513

ORANGE SA

531 535 238

396 192 597

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

284 160 962

382 839 049

P4

352 848 625

353 739 314

FERRERO

350 773 168

344 144 453

US PHARMACIA INC.

432 540 132

341 791 692

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: 23 mld zł wydano na reklamy telewizyjne w 2015 roku. Liderem Aflofarm

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Rozdupany, Pierdzixy i Kutaspirazole górą!
0 0
odpowiedź
User
Staszek
Przy takich rabatach tego typu porównania wpływów cennikowych nic nam nie mówi.
0 0
odpowiedź
User
kj
im większe badziew tym więcej pary w gwizdek żeby złowic jelenia
0 0
odpowiedź