33-procentowy wzrost sprzedaży laptopów
W ubiegłym roku na całym świecie sprzedano 109 milionów laptopów.
W porównaniu z 2006 rokiem oznacza to wzrost o 33 procent.Tymczasem w przypadku komputerów desktopowych wzrost wyniósłzaledwie 4 procent, ale sprzedano ich więcej niż notebooków, bo 151milionów - informuje serwis DigiTimes, powołując się na dane firmybadawczej IDC.
Wśród producentów notebooków, najwięcej komputerów sprzedałafirma Hewlett-Packard (HP) - 23,3 miliona. Na kolejnych miejscachznalazły się firmy Acer i Dell, które sprzedały odpowiednio 15,42 i15,29 miliona swoich urządzeń.
Biorąc pod uwagę poszczególne światowe rynki,najpopularniejszymi markami laptopów okazały się: w USA - HP (przedDellem i Toshibą), w Japonii - NEC (przed Fujitsu i Toshibą), wregionie Azji i Pacyfiku wykluczając Japonię - HP (przed Lenowo iAcerem), w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) - Acer(przed HP i Toshibą) oraz na pozostałych rynkach - HP (przed Aceremi Dellem).
źródło: DigiTimes
Dołącz do dyskusji: 33-procentowy wzrost sprzedaży laptopów