4fun Media ze wzrostem wpływów o 88 proc. 17 proc. więcej z reklamy telewizyjnej, 1,5 mln zł z Bridge2Fun
Grupa kapitałowa 4fun Media, nadawca kanałów muzycznych 4fun oraz właściciel firm Screen Network i Bridge 2 Fun, w minionym półroczu zanotowała 17,98 mln wpływów ze sprzedaży, o 88 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz 744 tys. zł zysku netto.
Duży wzrost wpływów grupy 4fun Media wynika m.in. z tego, że w drugiej połowie ub.r. zaczęła działalność w nowych segmentach: kupiła zajmującą się cyfrową reklamą zewnętrzną spółkę Screen Network, która w minionym półroczu zanotowała 4,4 mln zł wpływów, oraz uruchomiła agencję reklamową Bridge 2 Fun, która miała w tym okresie 1,54 mln zł. Bridge 2 Fun obsługuje obecnie T-Mobile Polska, przygotowując dla telekomu cykl kampanii w konwencji muzycznej (w wakacyjnych reklamach wystąpili Agnieszka Szulim i Piotr Kędzierski), oraz stworzyła nową kampanię napoju Black Energy Drink pod hasłem „I możesz więcej”.
Zysk netto grupy 4fun Media od stycznia do czerwca br. wyniósł 744 tys. zł zysku netto, ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej. Firma uzasadnia to kosztami działalności i rowoju Screen Network i Bridge 2 Fun. - Dzięki intensywnym zabiegom związanym z procesem alokacji części ekranów wielkoformatowych klasy LED City do topowych lokalizacji w największych miastach Polski oraz planom dalszej rozbudowy sieci, zwłaszcza w segmencie nośników typu LED City i BlowUp oraz kolejnym akwizycjom lokalizacji pod ekrany wielkoformatowe, należy oczekiwać, iż przychody spółki Screen Network w kolejnych kwartałach 2016 roku stanowić będą istotne źródło przychodów grupy kapitałowej - prognozuje firma.
Ze sprzedaży reklamy telewizyjnej, oferowanej w kanałach muzycznych 4Fun.TV, 4Fun Hits i 4Fun Fit & Dance, grupa 4fun Media zanotowała 10,31 mln zł wpływów, o 70 proc. więcej niż rok wcześniej. Stanowiło to 57 proc. jej wszystkich przychodów. Spółka podkreśla, że wzrost wpływów z reklamy telewizyjnej wynika nie tylko z rosnącej oglądalności jej kanałów. - Efekt podnoszą jeszcze zmiany programowe, dostosowujące zawartość kontentu telewizyjnego do oczekiwań widzów oraz fakt pojawienia się (od października 2015 roku) stacji telewizyjnych 4fun Hits i 4Fun Fit & Dance w ofercie Cyfrowego Polsatu - zaznacza.
Z kolei wpływy określone jako pozostałe, ze sprzedaży marketingowych akcji specjalnych, wzrosły w skali roku ponad pięciokrotnie, do 984 tys. zł. - Akcje specjalne okazują się coraz bardziej skuteczną formą dotarcia do konsumenta przy wykorzystaniu zasięgu stacji nadawanych przez 4fun Media, realizowaną z wykorzystaniem działań typu product placement, branded content, eventy masowe itd. Dlatego należy się spodziewać, iż przychody osiągane z tego tytułu w kolejnych kwartałach będą miały także tendencję wzrostową - prognozuje firma.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media ze wzrostem wpływów o 88 proc. 17 proc. więcej z reklamy telewizyjnej, 1,5 mln zł z Bridge2Fun