SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

5,3 mln zł dla Polsatu i TVP na promocję działań rządu i funduszy europejskich, 113 tys. zł dla Lux Veritatis

W 2020 roku Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej wydało prawie 5,3 mln zł na działania informacyjne i promocyjne w Telewizji Polskiej i Polsacie - wynika z odpowiedzi na interpelację posłanki PO Krystyny Skowrońskiej. Polskie Radio dostało od resortu ponad 460 tys. zł na te cele, zaś Fundacja Lux Veritatis - niemal 114 tys. zł.

Pieniądze z ministerstwa przeznaczone były głównie na promocję i emisję spotów reklamowych w rozmaitych mediach. I tak Telewizja Polska wraz z Polsatem (resort w odpowiedzi na interpelację podał łącznie nakłady na obie stacje) w ub.r. otrzymały dokładnie 282 237,82 zł na kampanię promującą działania rządu, 2 402 540 zł na promocję Funduszowego Pakietu Antywirusowego oraz 2 499 359,46 zł na spoty promujące Dni Otwarte Funduszy Europejskich.

Z kolei Polskiemu Radiu resort zapłacił 63 308,10 za produkcję i emisję spotu informującego o rządowym programie kierowanym do Kół Gospodyń Wiejskich. 240 tys. zł kosztowało promowanie na antenach publicznego nadawcy Funduszów Europejskich (audycje: „Sygnały Dnia”, „Ekspres Jedynki”, „Bardzo Ważny Projekt” ). Wreszcie 159 900 zł kosztowała realizacja przez Teatr Polskiego Radia słuchowiska „Peer Gynt”, jego zamieszczenie w internecie oraz przeprowadzenie kampanii promującej to słuchowisko.

RMF FM otrzymało 327 556,86 zł za przeprowadzenie kampanii promującej dostępność dla osób z niepełnosprawnościami projektów, współfinansowanych z Funduszy Europejskich, a  Grupa Interia - 155 455 zł za promowanie w internecie Funduszy Europejskich (stworzono w tym celu specjalny serwis w sieci).

Beneficjentem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej była też Fundacja Lux Veritatis, nadawca TV Trwam. Resort przekazał jej najpierw 34 400 zł na produkcję i emisję w stacji spotu informującego o rządowym programie kierowanym do Kół Gospodyń Wiejskich, a następnie 79 500 zł na produkcję i emisję spotów o Funduszach Europejskich.

Nadawca TV Trwam ze środkami od kilku instytucji państwowych

Kilka dni temu napisaliśmy, że w latach 2015-2020 Fundacja Lux Veritatis zanotowała 428,5 tys. zł przychodów od Lasów Państwowych, m.in. za działania w TV Trwam. Wielokrotnie niższe kwoty trafiły ze spółki do trzech innych podmiotów związanych z o. Tadeuszem Rydzykiem.

W latach 2016-2020 Fundacja dostała też 223,9 tys. zł w ramach czterech dotacji od podmiotów nadzorowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Natomiast biuro senatora Krzysztofa Brejzy ujawniło, że Ministerstwo Zdrowia w latach 2016-2020 zapłaciło jej 1,5 mln zł za usługi promocyjne w ramach programów dotyczących walki z chorobami nowotworowymi. W ciągu czterech lat Fundacja dostała też ponad 6 mln zł. dotacji z Fundacji PZU.

W 2019 r. przychody Fundacji Lux Veritatis zmalały o 5,2 proc. do 45,53 mln zł, zysk netto z 3,33 do 1,3 mln zł. Przychody z darowizn spadły o 10 proc., z Telewizji Trwam zwiększyły się o 2 proc. do 13,85 mln zł, a ze sprzedaży książek i płyt wzrosły prawie czterokrotnie. Prezesem fundacji jest o. Tadeusz Rydzyk, a pozostałymi członkami zarządu - o. Jan Król i Lidia Kochanowicz-Mańk.

Dołącz do dyskusji: 5,3 mln zł dla Polsatu i TVP na promocję działań rządu i funduszy europejskich, 113 tys. zł dla Lux Veritatis

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dejw
polsat to sie potrafi ustawić. Kaske z rzadu dostaja a jednoczesnie w strajkach media bez wyboru tez biorą udział. Szanuje
0 0
odpowiedź
User
PL
Polsat raz spiskuje razem z oPOzycją i lewackim TVN-em, raz pokazuje dobre strony rządu, według mnie powinien się określić, czy jest czarny czy biały, a nie stać w rozkroku.
0 0
odpowiedź
User
ex
Dziwię się, że Polsat w tej propagandzie chce uczestniczyć
0 0
odpowiedź