50-70-latkowie czują się o wiele młodziej. Co czwarty kupuje w internecie
Przedstawiciele pokolenia 50-70-latków średnio czują się o 11 lat młodsi. W większości uważają, że ich sytuacja finansowa jest stabilna, a pieniądze są nie tylko po to, aby płacić rachunki, ale przede wszystkim, by realizować marzenia - wynika z badania Atena Research & Consulting.
Osoby w wieku 50-70 lat średnio czują się 11 lat młodziej, niż wskazywałaby na to ich metryki. 63 proc. ćwiczy, dba o siebie i zdrowo się odżywia.
42 proc. osób spośród dzisiejszych 50-70-latków jest zadowolona ze swojej sytuacji finansowej, a 68 proc. ocenia ją nawet jako stabilną, mocno na tę stabilizację pracując. Ponad połowa (53 proc.) podejmuje się dodatkowych prac w celach zarobkowych. Z kolei ponad 40 proc. wśród tych, którzy na emeryturze już są, podejmuje się prac dorywczych, a co czwarty deklaruje, że jest nadal aktywny zawodowo.
Badani uważają, że pieniądze są nie tylko po to, aby płacić rachunki, ale przede wszystkim, by realizować marzenia. Coraz bardziej koncentrują się na sobie: 93 proc. uważa, że czas dla siebie jest ważny.
60 proc. badanych ma zadatki na hipsterów - śledzą trendy żywieniowe i robiąc zakupy, szukają produktów zdrowych, naturalnych i bez chemii. Nawet mniej zamożni starają się, o ile pozwala im budżet, wybierać produkty o dobrej jakości. Z kolei lepiej sytuowani, którzy kupują produkty premium, chętnie korzystają z rozmaitych promocji. Większość (70 proc.) zaopatruje się w sprawdzonych, lokalnych miejscach (głównie osoby powyżej 60 roku życia i kobiety). Dla 59 proc. ważne jest czy produkty pochodzą od polskich producentów.
Co czwarty badany robi zakupy w sieci i to co najmniej raz w tygodniu, kupując najczęściej ubrania, sprzęt RTV/AGD, książki, kosmetyki i obuwie.
Badanie "Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce" zostało zrealizowane przez agencję badawczo-strategiczną Atena Research & Consulting na zlecenie agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimited, na przełomie marca i kwietnia 2019 r., metodą ilościową oraz jakościową. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.
Dołącz do dyskusji: 50-70-latkowie czują się o wiele młodziej. Co czwarty kupuje w internecie
Te fotki macie czasem tak sobie dopasowane.
Te fotki macie czasem tak sobie dopasowane.
Jakiś kadrowy zaciąg małolatów z Agory?