545,4 mld dolarów na reklamę w 2014 r.
W 2014 roku globalne nakłady na reklamę sięgną 545,4 miliarda dolarów - prognozuje firma eMarketer.
Wydatki reklamowe na świecie mają w tym roku wzrosnąć o 5,7 proc., co oznaczałoby ponad dwukrotnie szybsze tempo wzrostu niż w roku poprzednim (+2,6 proc.). To m.in. efekt dużych imprez sportowych (trwający w Brazylii mundial, zimowe igrzyska olimpijskie w Soczi), a także rosnącej popularności kanałów online i mobile.
Największym rynkiem reklamowym na świecie są USA, gdzie w tym roku nakłady mają przekroczyć 180 miliardów dolarów. USA to także lider jeśli chodzi o wydatki w przeliczeniu na jednego konsumenta. Kolejne kraje to Norwegia i Australia. Daleko w tyle pod tym względem są Chiny, ale ogromna populacja skutkuje tym, że są one jednocześnie drugim największym rynkiem reklamowym świata.
Według eMarketera, globalne nakłady na reklamę cyfrową wzrosną w tym roku o 16,7 proc., do 140,15 miliarda dolarów, dzięki czemu sektor ten po raz pierwszy będzie miał więcej niż 1/4 udziału w całym rynku. W dużej mierze przyczynią się do tego urządzenia mobilne, w przypadku których wydatki reklamowe mają zwiększyć się o 84,7 proc., do 32,71 miliarda dolarów.
W ujęciu globalnym, reklama mobilna ma w tym roku odpowiadać za blisko 1/4 sektora reklamy cyfrowej. W wielu krajach wskaźnik ten ma w ciągu najbliższych kilku latach sięgnąć sporo ponad 50 proc. Przykładowo w Wielkiej Brytanii i USA w 2018 roku ma to być odpowiednio 70,4 proc. i 67,8 proc. Z drugiej strony, przeciwnie ma być na takich rozwijających się rynkach jak Chiny, Indonezja i Indie.
Dołącz do dyskusji: 545,4 mld dolarów na reklamę w 2014 r.