6 mln widzów oglądało konkursy w skokach w Zakopanem
Średnio 5,72 mln widzów śledziło w TVP 1 trzy konkursy Pucharu Świata z udziałem Adama Małysza i Kamila Stocha, które odbyły się w miniony weekend w Zakopanem. To prawie o milion więcej niż rok temu.
Udział TVP 1 w czasie transmisji konkursów w miniony piątek, sobotę i niedzielę wyniósł 43,24 proc. w grupie 4+ i 38,12 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów zgromadziły niedzielne zawody, które oglądało średnio 6,13 mln osób. Dodatkowo piątkowy i sobotni konkurs transmitowany był też w TVP Sport – tam oglądalność relacji z nich wyniosła 141 tys. widzów.
PŚ w Zakopanem – TVP 1 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
21-01-2011 | 16:16 | 18:29 | 5 182 066 | 40,83% | 34,77% |
22-01-2011 | 16:09 | 17:24 | 5 945 004 | 45,30% | 41,17% |
23-01-2011 | 14:38 | 16:50 | 6 125 906 | 44,29% | 39,23% |
Średnia | 5 723 348 | 43,24% | 38,12% | ||
|
|||||
PŚ w Zakopanem – TVP Sport | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
21-01-2011 | 16:16 | 18:50 | 120 322 | 0,95% | 1,19% |
22-01-2011 | 16:09 | 18:14 | 157 633 | 1,19% | 1,33% |
Średnia | 140 857 | 1,08% | 1,27% |
Widownia ubiegłorocznych konkursów PŚ zorganizowanych w stolicy Tatr (wtedy były tylko dwa) była niższa i wyniosła w Jedynce 4,84 mln osób. Dało to kanałowi 39,23 proc. udziału w 4+ i 34,44 proc. w 16-49.
Jak pokazują dane telemetryczne, w czasie transmisji z tegorocznych zawodów w Zakopanem TVP 1 była zdecydowanym liderem rynku. Pozostali duzi gracze - TVP 2, Polsat i TVN – zanotowali wtedy średnio pomiędzy 10 a 11 proc. udziału w rynku (w grupie 4+).
Stacja | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
TVP 1 – PŚ w skokach w Zakopanem | 5 723 348 | 43,24% |
TVP 2 | 1 361 623 | 10,42% |
Polsat | 1 370 865 | 10,49% |
TVN | 1 350 642 | 10,33% |
Konkursy w Zakopanem śledzili głównie mężczyźni, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 52,36% | 109 |
Kobiety | 47,64% | 92 | |
Wiek | 4-9 | 1,80% | 30 |
10-15 | 3,08% | 45 | |
16 - 19 | 1,91% | 34 | |
20 - 24 | 2,39% | 30 | |
25 - 29 | 3,95% | 44 | |
30 - 34 | 6,17% | 75 | |
35 - 39 | 5,64% | 77 | |
40 - 44 | 5,57% | 87 | |
45 - 49 | 8,49% | 124 | |
50 - 54 | 11,57% | 144 | |
55 - 59 | 14,02% | 181 | |
60 | 35,42% | 176 | |
Wlk. miasta | Wieś | 43,00% | 110 |
< 50 tys. | 23,53% | 98 | |
50-100 tys. | 8,23% | 96 | |
100-200 tys. | 7,82% | 97 | |
> 200 tys. | 17,41% | 86 | |
Zawód | Top management | 7,44% | 86 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,70% | 85 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 21,78% | 109 | |
Emeryci | 43,42% | 169 | |
Inni | 14,65% | 48 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 53,34% | 118 |
Średnie | 30,37% | 103 | |
Wyższe | 11,42% | 91 | |
Inne | 4,87% | 38 |
Wpływy reklamowe Jedynki z transmisji z trzech zakopiańskich konkursów wyniosły 2,65 mln zł. Rok wcześniej reklamy pokazane tylko przy dwóch konkursach dały stacji niewiele mniej, bo 2,3 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W piątkowym konkursie PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem triumfował Adam Małysz, w sobotnim najlepszy okazał się Simon Ammann, zaś w niedzielnym Kamil Stoch.
Dołącz do dyskusji: 6 mln widzów oglądało konkursy w skokach w Zakopanem