60. festiwal w Opolu w czerwcu 2023 r. Trwają rozmowy TVP z miastem
Ruszyły rozmowy między zarządem Telewizji Polskiej a władzami Opola na temat organizacji przyszłorocznego Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki - dowiedział się Wirtualnemedia.pl. Choć bliższych konkretów na razie brak, wiadomo, że motywem przewodnim będzie jubileusz festiwalu - informują nas służby prasowe prezydenta Opola. Impreza najprawdopodobniej odbędzie się w czerwcu.
W 2023 roku odbędzie się już 60. festiwal w Opolu. Ma zostać zorganizowany w czerwcu, tak jak w tym roku.
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, niedawno na pierwszej turze rozmów organizacyjnych pojawił się w warszawskiej siedzibie Telewizji Polskiej prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski. Rozmawiał na temat już z prezesem nadawcy Mateuszem Matyszkowiczem.
Z informacji, jakie udało nam się uzyskać z biura rzecznika prasowego w Opolu, wynika, że rozmowy są na razie na bardzo wstępnym etapie i brakuje bliższych szczegółów. - Ale wiadomo już, że z racji jubileuszu motywem przewodnim będzie 60-lecie Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej – informuje nas rzecznik prasowy urzędu miasta.
TVP już szuka wykonawców
Telewizja Polska zaczęła już proces wyłaniania wykonawców koncertu Debiuty przyszłorocznego festiwalu opolskiego. 2 października, na antenie TVP2 ruszyła tegoroczna edycja programu „Szansa na Sukces. Opole 2023”. Bohaterami tej edycji programu są m.in: Stanisława Celińska, Piotr Szczepanik, Krystyna Prońko, Piersi i Czerwone Gitary.
Laureaci poszczególnych odcinków wezmą udział w finale, podczas którego jury i widzowie Dwójki w głosowaniu SMS wybiorą zwycięzcę. Nagrodą główną będzie udział w Debiutach podczas 60. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu.
Program prowadzi Marek Sierocki. Ten dziennikarz muzyczny - od lat związany z Telewizją Polską - pojawił się w programie po tym, jak poprzedni gospodarz program Artur Orzech nie przyjechał na plan specjalnego, charytatywnego odcinka, nie uprzedzając o tym współpracowników.
Wiosną premierowe odcinki „Szansy na sukces” oglądało średnio 1,10 mln osób, co dało TVP2 11,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 6,55 proc. w grupie 16-59 (dane Nielsen Audience Measurement).
Ilu widzów oglądało festiwal w Opolu?
Tegoroczny 59. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki Opole 2022 pokazywany był na antenie TVP1 i TVP Polonia w okresie od 17 do 20 czerwca 2022 roku (ostatniego dnia na deskach amfiteatru zagościli artyści w koncercie „Scena Alternatywna”.
Średnia widownia trzech głównych dni muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 1,82 mln osób. Przełożyło się to na 20,49 proc. udziału wśród wszystkich widzów, 12,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,38 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsena. Na antenie TVP Polonia imprezę śledziło dodatkowo 80 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 0,97 proc., 1,11 proc. i 1,15 proc. udziału.
Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 1,94 mln osób (odpowiednio 14,96 proc., 9,82 proc. i 10,43 proc. udziału). TVP Polonia nie wyemitowała jednego koncertu, dlatego łączna widownia obu stacji to nie suma.
Względem poprzedniej edycji festiwal zyskał 450 tys. widzów (wzrost w Jedynce wyniósł 400 tys. osób, a w TVP Polonia - 15 tys.). Rok temu opolskie koncerty w TVP1 i TVP Polonia śledziło 1,49 mln osób (odpowiednio 14,96 proc., 9,82 proc. i 10,43 proc. udziału).
Dołącz do dyskusji: 60. festiwal w Opolu w czerwcu 2023 r. Trwają rozmowy TVP z miastem