Agencja Plej z 5 mln zł zysku, przychody 30 proc. w górę
W ub.r. agencja marketingowa Plej osiągnęła wzrost przychodów o 29,8 proc. do 56,34 mln zł. Jej zysk netto poszedł w górę z 210 tys. zł do 4,99 mln zł, m.in. dzięki umorzeniu spłaty 3,5 mln zł pożyczki w ramach tarczy finansowej.
Przychody krajowe agencji Plej zwiększyły się z 43,21 do 55,98 mln zł, a te z zagranicy - z 205,7 do 359 tys. zł.
Do wzrostu wpływów przyczyniło się przywrócenie, z obostrzeniami covidowymi, możliwości realizacji eventów, które są jedną z głównym linii biznesowych agencji. W ub.r. pracowała w tym zakresie m.in. dla Kia, Oracle, Oriflame, PZU i La Mania.
Jesienią 2020 roku agencja wygrała przetarg na komunikację digitalową marki Andros, a na początku br. zaczęła obsługę ATL-ową i digitalową piwa Namysłów. W kolejnych miesiącach do klientów Plej dołączyły marka Energizer (agencja odpowiadała za kampanię obejmującą 15 rynków), Allegro (przygotowała dla niego akcję pod hasłem „Nie pytamy po co, ważne że mają") oraz marki elektronarzędzi Ryobi i AEG.
10 mln zł więcej na usługi obce, umorzono 3,5 mln zł pożyczki od PFR
Koszty operacyjne Plej zwiększyły się o 25 proc., głównie w związku z wzrostem wydatków na usługi obce z 35,04 do 45,78 mln zł. Wydatki na zużycie materiałów i energii zwiększyły się z 1,35 do 1,59 mln zł, na amortyzację - z 305,5 do 448 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - ze 101,1 do 144 tys. zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia zmalały z 5,53 do 5,29 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W maju 2020 roku agencja z pierwszej tarczy kredytowej Polskiego Funduszu Rozwoju otrzymała 3,5 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki , a na początku ub.r. - 210 tys. zł z kolejnej tarczy. W ub.r. umorzono spłatę 3,5 mln zł, w efekcie pozostałe wpływy operacyjne firmy poszły w górę z 496,8 tys. zł do 3,56 mln zł.
Zysk sprzedażowy zwiększył się z 6,5 tys. zł straty do 2,06 mln zł zysku. Natomiast po ubożeniu spłaty większości środków od PFR zysk operacyjny wzrósł z 389,1 tys. zł do 5,47 mln zł, a zysk netto - z 210 tys. zł do 4,99 mln zł.
Kwita zapłaconego podatku dochodowego zwiększyła się ze 144,3 do 488,8 tys. zł. Na koniec ub.r. firma miała na rachunkach bankowych 2,35 mln zł, wobec 4,16 mln zł rok wcześniej.
4 mln zł na dywidendę
Po jednej trzeciej udziałów agencji Plej mają jej prezes Rafał Krawczuk oraz wiceprezesi Łukasz Ostaszewski i Łukasz Gumowski.
Z zeszłorocznego zysku netto dostaną do końca grudnia br. 3,99 mln zł dywidendy, a 998,1 tys. zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy.
Dołącz do dyskusji: Agencja Plej z 5 mln zł zysku, przychody 30 proc. w górę