Agora znów ze stratą. „Barbie” pomogła Heliosowi
W zeszłym kwartale grupa Agora zwiększyła przychody o 36 proc. do 363,5 mln zł, głównie dzięki wzrostowi o prawie połowę w kinach Helios. Strata netto firmy zmalała z 24,5 do 13,1 mln zł.
Przychody Heliosa ze sprzedaży biletów zwiększyły się w zeszłym kwartale o 49,5 proc. do 71,6 mln zł, a z napojów i przekąsek - o 46,2 proc. do 39,9 mln zł.
Przesądziła o tym dużo wyższa widownia: w kinach sieci sprzedano 3,4 mln biletów, o 41,7 proc. więcej niż przed rokiem. Widzów przyciągnęły przede wszystkim hity jak „Barbie” czy „Oppenheimer”. Za to wpływy z produkcji i dystrybucji filmów nieznacznie zmalały - z 4,5 do 4,3 mln zł (spółka Next Film wprowadziła do kin dwa tytuły: „Teściowie 2” i „Doppelgänger. Sobowtór”).
Agora z Eurozetem 40 proc. więcej z reklam
Największym źródłem przychodów grupy Agory pozostają usługi reklamowe. W zeszłym kwartale firma wypracowała z nich 167,7 mln zł, o 39,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Od marca br. w swoim bilansie uwzględnia wyniki Eurozetu, którego kontrolny pakiet przejęła wtedy po prawomocnym uchyleniu zakazu transakcji wydanego przez prezesa UOKiK.
- Rynek reklamy w trzecim kwartale był wyraźnie ożywiony i rósł szybciej niż zakładaliśmy. Segmenty biznesowe Grupy Agora umiejętnie wykorzystały dobrą koniunkturę i - co cieszy nas szczególnie - w większości wykazały dynamikę przychodów powyżej średniej rynkowej. Według naszych prognoz korzystna sytuacja powinna się utrzymać w kolejnych kwartałach - komentuje w komunikacie Bartosz Hojka, prezes Agory.
Sprzedaż wydawnictw, czyli głównie „Gazety Wyborczej”, a także czasopism, książek i płyt, zwiększyła się o 3,1 proc. do 33,1 mln zł, a sprzedaż w sieci gastronomicznej Pasibus - o 13,9 proc. do 11,5 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na działalność operacyjną grupa Agora przeznaczyła w minionym kwartale 348,9 mln zł, o 30,6 proc. więcej rok do roku. Koszty usług obcych wzrosły o 31,4 proc. do 125,1 mln zł, a wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych - o 18,8 proc. do 106,3 mln zł. Wydatki finansowe zwiększyły się zaś z 29,7 do 32,6 mln zł.
Grupa Agora znacząco zwiększyła rentowność: zysk EBITDA wzrósł z 40,3 do 59,2 mln zł, a zysk operacyjny - z 0,1 do 14,6 mln zł. Natomiast strata netto spadła z 24,5 do 13,1 mln zł. Przed rokiem bilans firmy poprawiło umorzenie przez PFR spłaty 14,1 mln zł z pożyczki udzielonej Heliosowi w ramach tzw. tarczy finansowej dla dużych firm.
Firma zanotowała ujemną rentowność netto po dwóch zyskownych kwartałach z rzędu. W czwartym kwartale ub.r. jej strata sięgnęła 31,41 mln zł.
Natomiast w trzech kwartałach br. grupa Agora zarobiła na czysto 34,1 mln zł, wobec 75,2 mln zł straty rok wcześniej. Przychody zwiększyły się o 26,1 proc. do 986,2 mln zł, znacznie mocniej od kosztów operacyjnych (o 19,5 proc. do 975,9 mln zł), dzięki czemu zysk EBITDA poszedł w górę z 84 do 139,7 mln zł, a wynik operacyjny - z 34,4 mln zł straty do 10,3 mln zł zysku.
Agora dwa razy droższa na giełdzie
Rentowność grupy Agora w zeszłym kwartale przebiła prognozy analityków pytanych przez PAP Biznes. Spodziewali się oni, że firma osiągnie zysk EBITDA w przedziale 35-57 mln zł, 13,3-16,3 mln zł zysku operacyjnego oraz od 19,1 mln zł do 16,4 mln zł straty netto jednostki dominującej. Natomiast przychody były zgodne z oczekiwaniami wynoszącymi od 361 do 370 mln zł.
Akcje Agory na warszawskiej giełdzie od dołka jesienią ub.r. są w trendzie wzrostowym (z krótką korektą w marcu). Z pułapu ok. 4,50 zł do maja poszły w górę powyżej 8 zł, a kolejne wzrosty nastąpiły po wyborach parlamentarnych - pierwszego dnia po głosowaniu kurs zyskał 8,5 proc.
W czwartej na koniec sesji za akcję płacono 9,60 zł, o 97 proc. więcej niż na początku stycznia br. Natomiast na początku piątkowej sesji, po publikacji wyników z trzeciego kwartału, akcje Agory drożały o ponad 5 proc. O godz. 10:45 wzrost wynosił 6,8 proc.
Dołącz do dyskusji: Agora znów ze stratą. „Barbie” pomogła Heliosowi