Allegro i GG przed Grupą WP i Onetem z RASP w internecie mobilnym. Na stronach Gazeta.pl 30 proc. ruchu z mobile’u
W lutym br. strony i aplikacje Grupy Allegro - GG zanotowały 810,2 mln krajowych odsłon mobilnych, wyprzedzając pod tym względem Grupę Wirtualna Polska i Grupę Onet - RASP. W serwisach i aplikacjach Grupy Gazeta.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 30,6 proc. całego ruchu.
Liczba krajowych odsłon mobilnych stron i aplikacji Grupy Allegro - GG w skali roku potroiła się (z 287,1 mln w lutym ub.r.), co wynika m.in. z tego, że w połowie ub.r. do jej wyników zaczęto dołączać statystyki mobilnej wersji komunikatora GG. W lutym br. było to łącznie 810,2 mln krajowych odsłon mobilnych, podczas gdy Grupa Wirtualna Polska zanotowała ich 627,8 mln (wobec 377,9 mln łącznych odsłon Wirtualnej Polski i Grupy o2 rok wcześniej), a Grupa Onet - RASP - 551,4 mln (wobec 328,2 mln przed rokiem).
W serwisach i aplikacjach Grupy Gazeta.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 30,56 proc. całego ruchu (rok wcześniej było to 16,1 proc.), na Ulub.pl - 55,22 proc. (wobec 34,15 proc. w lutym ub.r., na Besty.pl - 32,16 proc., a na stronach Grupy Marquard Media - 38,11 proc.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile |
||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
Grupa Allegro - GG |
14 882 356 |
810 187 402 |
17,24% |
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
15 644 457 |
627 815 348 |
15,51% |
3 |
Grupa Onet - RASP |
15 785 750 |
551 370 841 |
15,66% |
4 |
Grupa Gazeta.pl |
11 195 277 |
228 825 833 |
30,56% |
5 |
Grupa Interia.pl |
12 298 318 |
216 705 305 |
18,25% |
6 |
Grupa Fotka.pl |
1 591 142 |
74 122 961 |
22,05% |
7 |
Grupa Polskapresse - Media Regionalne |
8 685 075 |
61 629 178 |
18,80% |
8 |
ulub.pl |
1 098 062 |
54 853 839 |
55,22% |
9 |
Grupa Demotywatory.pl |
3 686 990 |
41 853 561 |
12,86% |
10 |
Grupa TVN |
5 596 852 |
35 859 686 |
21,49% |
11 |
bezuzyteczna.pl |
2 226 702 |
35 263 636 |
26,91% |
12 |
filmweb.pl |
5 504 087 |
30 977 424 |
12,76% |
13 |
Grupa ZPR Media |
7 945 700 |
27 270 665 |
25,14% |
14 |
Grupa Edipresse.pl |
5 172 277 |
19 441 288 |
25,11% |
15 |
cda.pl |
5 354 083 |
18 982 983 |
13,76% |
16 |
wiocha.pl |
1 148 327 |
14 277 667 |
18,74% |
17 |
Grupa Ceneo.pl |
6 206 963 |
13 612 577 |
17,79% |
18 |
trojmiasto.pl |
1 222 121 |
13 609 227 |
27,75% |
19 |
besty.pl |
619 201 |
13 224 757 |
32,16% |
20 |
Grupa Marquard Media |
954 815 |
12 590 202 |
38,11% |
Z kolei zdecydowanie najwięcej krajowych cookies mobilnych w lutym br. zostało wygenerowanych na stronach Grupy Onet - RASP (14,56 mln) i Grupy Wirtualna Polska (12,1 mln). Na kolejnych miejscach znalazły się Grupa Gazeta.pl (8,02 mln), Grupa Allegro - GG (7,28 mln) oraz Grupa Interia.pl (7,08 mln).
Zdecydowana większość wydawców zanotowała pod tym względem spadki w skali miesiąca - procentowo najwięcej (11,9 proc.) straciła Grupa Allegro - GG. Natomiast Bezuzyteczna.pl osiągnęła wzrost o 17,2 proc.
Wśród serwisów zdecydowanymi liderami w mobile’u są Onet.pl i WP.pl. Ten pierwszy w lutym br. zanotował 462,8 tys. krajowych odsłon mobilnych (wobec 279,3 mln rok wcześniej), a drugi - 335,8 mln (wobec 227,3 mln w lutym br.).
Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 55,22 proc. całego ruchu, a na kilku innych - ponad 30 proc. I tak na Pudelek.pl ten udział wzrósł w skali roku z 23,24 do 36,67 proc., na Sport.pl - z 28,68 do 35,47 proc., a na Pomponik.pl - z 17,2 do 32,54 proc.
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile |
||||
lp. |
domena |
użytkownicy (real users) |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
onet.pl |
13 602 119 |
462 843 064 |
17,00% |
2 |
wp.pl |
11 568 778 |
335 780 093 |
13,59% |
3 |
interia.pl |
7 738 263 |
120 547 029 |
15,49% |
4 |
pudelek.pl |
2 364 975 |
85 842 482 |
36,67% |
5 |
gazeta.pl |
7 886 683 |
70 441 310 |
22,10% |
6 |
fotka.pl |
572 532 |
69 575 176 |
22,41% |
7 |
o2.pl |
3 443 247 |
63 820 636 |
10,29% |
8 |
allegro.pl |
12 057 013 |
60 181 334 |
2,72% |
9 |
ulub.pl |
1 098 062 |
54 853 839 |
55,22% |
10 |
kwejk.pl |
2 240 369 |
40 643 956 |
17,80% |
11 |
bezuzyteczna.pl |
2 226 702 |
35 263 636 |
26,91% |
12 |
otomoto.pl |
3 971 030 |
31 162 666 |
14,12% |
13 |
filmweb.pl |
5 504 087 |
30 977 424 |
12,76% |
14 |
fakt.pl |
4 256 258 |
30 401 404 |
23,78% |
15 |
tvn24.pl |
3 688 189 |
27 932 431 |
25,72% |
16 |
sport.pl |
2 010 699 |
24 742 195 |
35,47% |
17 |
nocoty.pl |
2 830 135 |
23 078 853 |
16,71% |
18 |
plotek.pl |
1 452 758 |
21 767 811 |
27,29% |
19 |
demotywatory.pl |
2 241 348 |
21 496 099 |
12,71% |
20 |
pomponik.pl |
1 484 814 |
19 212 045 |
32,54% |
Wśród aplikacji liderem z ogromną przewagą jest mobilne GG (wchodzące w skład Grupy Allegro - GG), które notuje miesięcznie po kilkanaście razy więcej krajowych odsłon mobilnych niż zajmujące kolejne miejsca mobilne OpenFM (też Grupa Allegro - GG), Gazeta.pl Live (Grupa Gazeta.pl), aplikacja Czateria (Grupa Interia.pl) i aplikacja Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska).
W lutym br. mobilne GG wygenerowało 693,9 mln krajowych odsłon mobilnych, czyli więcej niż Onet.pl i WP.pl. Było to 63,7 mln mniej niż w styczniu br. (rok wcześniej nie podawano jeszcze osobno ruchu mobilnego w aplikacjach.
TOP5 aplikacji objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile |
|||
lp. |
węzeł |
odsłony ogółem |
odsłony krajowe mobilne |
1 |
Komunikator GG mobile |
750 495 736 |
693 919 802 |
2 |
OpenFM mobile |
72 068 124 |
59 161 979 |
3 |
Gazeta.pl Live |
53 570 371 |
43 223 194 |
4 |
Aplikacja Czateria |
44 665 109 |
37 811 263 |
5 |
Aplikacja Pudelek.pl |
36 907 333 |
28 521 233 |
Dołącz do dyskusji: Allegro i GG przed Grupą WP i Onetem z RASP w internecie mobilnym. Na stronach Gazeta.pl 30 proc. ruchu z mobile’u