Ambasada BC: dzięki nowym klientom wpływy 60 proc. w górę
W ub.r. agencja reklamowa Ambasada BC osiągnęła wzrost przychodów o 59,7 proc. do 8,51 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ze 163,7 do 524,9 tys. zł. Zwiększyły się też wyniki jej siostrzanej agencji Cztery Czwarte.
Od lat głównym klientem Ambasady BC jest sieć elektromarketów Media Expert, dla której przygotowuje serię kampanii z udziałem piosenkarki Cleo (w połowie ub.r. dołączył do niej Donatan).
W ub.r. agencja przygotowywała też kampanie sieci sklepów Lewiatan z dziennikarzem kulinarnym Tomaszem Jakubiakiem oraz wygrała przetarg na obsługę marek telekomunikacyjnych Plus i Plush (należą do grupy Cyfrowy Polsat). Ponadto kontynuowała obsługę marki Enterol i Stowarzyszenia Unicorn.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne Ambasady BC poszły w górę w ub.r. o 54,1 proc. do 7,93 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce wzrosły z 4,41 do 6,71 mln zł, a koszty wynagrodzeń - z 582,7 do 948,4 tys. zł.
Zysk operacyjny firmy zwiększył się ze 181,2 do 578,2 tys. zł, a zysk netto - ze 163,7 do 524,9 tys. zł. Z zeszłorocznego zysku udziałowcy przeznaczyli 123,5 tys. zł na dywidendę. Po jednej czwartej udziałów agencji mają Paweł Rosiński, Radosław Wysocki, Katarzyna Wysocka i Olga Rosińska.
W poniższych grafikach bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Wspólnicy Ambasady BC są też udziałowcami agencji brandingowej CzteryCzwarte, której wpływy wzrosły w ub.r. o 5,4 proc. - z 6 do 6,32 mln zł.
Jej koszty operacyjne wyniosły w ub.r. 6,27 mln zł, o 2,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na usługi obce zmalały z 3,9 do 3,67 mln zł, za to koszty wynagrodzeń poszły w górę z 1,74 do 2,18 mln zł.
Wynik operacyjny agencji poszedł w górę z 3,5 tys. zł straty do 149,7 tys. zł zysku, a zysk netto zwiększył się z 21,6 do 121,6 tys. zł. Zysk z ub.r. udziałowcy pozostawili w spółce.
Dołącz do dyskusji: Ambasada BC: dzięki nowym klientom wpływy 60 proc. w górę