AOL może kupić Tacodę
AOL - internetowy oddział koncernu Time Warner Inc. - otrzymał zielone światło od Federalnej Komisji Handlu (Federal Trade Commission - FTC) w sprawie zakupu firmy Tacoda Inc., zajmującej się reklamą internetową.
W swoim oświadczeniu FTC poinformowała, że zakończyła proces sprawdzania proponowanej transakcji i nie zdecydowała się na jej zablokowanie.
AOL ogłosił plan zakupu Tacody przed nieco ponad miesiącem. W ten sposób firma chce zwiększyć swoją obecność na rynku reklamy online. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione, ale jak wówczas poinformowały zaznajomione ze sprawą źródła, AOL zapłaciło za Tacodę 275 milionów dolarów.
Tacoda specjalizuje się w dostarczaniu reklam na podstawie zachowań użytkowników w sieci. Stosowana przez nią technologia - tzw. behavioral targeting - ma być uzupełnieniem usług AOL. Według eMarketera, w 2011 roku rynek tego typu reklam będzie wart 3,8 miliarda dolarów, w porównaniu do 350 milionów dolarów w roku ubiegłym.
źródło: Reuters
Dołącz do dyskusji: AOL może kupić Tacodę