Apple AppStore i Google Play zarabiają głównie na zakupach w darmowych aplikacjach
W ciągu ostatniego roku znacząco wzrósł udział zakupów wewnątrz aplikacji w przychodach oferujących je sklepów, takich jak Apple AppStore czy Google Play - wynika z danych firmy analitycznej Distimo.
W listopadzie 2013 roku 98 proc. przychodów Google Play i 92 proc. przychodów Apple AppStore pochodziło z darmowych aplikacji zawierających opcję zakupu "in-app" (np. za dodatkowe poziomy w grach). Dla porównania, 11 miesięcy wcześniej było to odpowiednio 89 proc. i 77 proc.
Jednocześnie w przypadku obu sklepów znacząco zmalał udział płatnych aplikacji oraz płatnych aplikacji z możliwością zakupu "in-app".
Apple AppStore cały czas jest zdecydowanie największym na świecie sklepem z mobilnymi aplikacjami pod względem wpływów, ale na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy stracił sporą część rynku na rzecz Google Play.
Dołącz do dyskusji: Apple AppStore i Google Play zarabiają głównie na zakupach w darmowych aplikacjach