Apple i Google na czele najcenniejszych marek (TOP 100)
Apple, Google i Coca-Cola to trzy najbardziej wartościowe marki 2014 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand.
Ranking obejmuje 100 pozycji wskazując światowe marki, które obecnie mają najwyższą wartość. Na pierwszym miejscu zestawienia 2014 roku znalazło się Apple, którego marka jest wyceniana na prawie 119 mld dol. Na drugiej pozycji jest Google szacowany na 107 mld dol. Trzecią lokatę zajęła marka Coca-Cola, której wartość oceniono na poziomie ponad 81 mld dol. Apple i Google w ubiegłym roku wyprzedziły Coca-Colę, która była liderem zestawienia przez poprzednich 13 lat.
Spośród 100 firm ujętych w rankingu 13 działa w branży nowych technologii, a pięć spośród nich znalazło się w pierwszej dziesiątce zestawienia. Są to, oprócz wspomnianych Apple’a i Google’a także IBM (4 miejsce), Microsoft (5. miejsce) oraz Samsung (7. miejsce). Marki z branży technologicznej okazały się bardziej wartościowe od firm funkcjonujących w innych segmentach gospodarki, takich jak rozrywka (Disney i MTV), motoryzacja (Mercedes Benz i BMW), a także luksusowych marek (Louis Vuitton, Cartier).
Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Kryteria te są zgodne z metodologią stosowaną przez Międzynarodową Organizację Standaryzacji.
Dołącz do dyskusji: Apple i Google na czele najcenniejszych marek (TOP 100)