Apple przeprasza za „błąd 53” w iPhone’ach i udostępnia rozwiązanie
Apple zareagował na oburzenie użytkowników spowodowane „błędem 53” blokującym iPhone’y po nieautoryzowanej naprawie. Koncern przeprosił i opublikował poprawkę systemu, która ma rozwiązać problem.
Reakcja Apple jest odpowiedzią na problemy związane z blokadą iPhone’ów naprawianych w nieautoryzowanych przez producenta serwisach. Chodzi o przypadki, w których po aktualizacji przeznaczonego do iPhone’a 6 systemu iOS 9 smartfon zostaje zablokowany, a na ekranie pojawia się komunikat o „błędzie 53”. Telefon staje się praktycznie bezużyteczny, gdyż nie można korzystać z jego funkcji, a nawet odzyskać zgromadzonych w nim danych.
Po tym, jak coraz większa liczba użytkowników zgłaszała problemy ze wspomnianym błędem na Apple posypały się gromy. Koncern starał się usprawiedliwiać koniecznością ochrony danych użytkowników, ostatecznie jednak sięgnął po bardziej zdecydowane rozwiązania.
W komunikacie skierowanym do serwisu TechCrunch Apple przeprosił za zamieszanie związane z „błędem 53” i zwrócił uwagę na fakt, że problem dotyczy aktualizacji systemu dokonanej za pośrednictwem platformy iTunes. W związku z tym koncern udostępnił wersję iOS 9.2.1 zawierającą odpowiednią łatkę. Według Apple po podłączeniu zablokowanego iPhone’a do komputera z zainstalowaną platformą iTunes i ściągnięciu najnowszej aktualizacji systemu problem powinien ustąpić. W wypadku, gdy sposób nie zadziała Apple radzi kontakt z autoryzowanym lokalnym serwisem producenta.
Apple na każdym kroku podkreśla, że jego priorytetem jest zapewnienie danym użytkowników zgromadzonym w iPhone’ach maksymalnej ochrony. Ostatnio posłużył się tym argumentem w sporze z FBI związanym z zamachem terrorystycznym w San Bernardino.
Dołącz do dyskusji: Apple przeprasza za „błąd 53” w iPhone’ach i udostępnia rozwiązanie