Zmiany w Dentsu, dołącza Arkadiusz Kawecki z GroupM
Sieć Dentsu Aegis Network Polska reorganizuje zespoły agencji Carat, Vizeum, iProspect, Amplifi, Amnet i DDS w zintegrowany pion media & performance. Z firmą żegnają Anna Jarosz-Badziak - dotychczasowa managing director domu mediowego Vizeum i Beata Dąbrowska - dotychczasowa szefowa zespołu Amplifi. Do Grupy dołączy natomiast Arkadiusz Kawecki, który ostatnio pracował w GroupM.
Zespoły mediowe i performance’owe sieci Dentsu Aegis Network Polska zostaną zorganizowane w czterech nowych działach. Jak podano w komunikacie "zmiana ta ma pozwolić na zaoferowanie nowego podejścia do rozliczania rezultatów w oparciu o wynik osiągnięty w tradycyjnych mediach i w digitalu. Dzięki temu zwiększy się też rola i decyzyjność działu client service". Pracami nowego pionu kieruje Rafał Wolnomiejski.
- Nie zmienią się zespoły klienckie, ani lista brandów naszej Grupy. Akcent położony będzie na dostarczanie klientom określonego rezultatu, zarówno za pomocą mediów klasycznych jak i digitalowych. Nie zmienią się też nasi client partnerzy i group account directorzy, jednak poszerzamy ich decyzyjność w zakresie wykorzystywania zasobów dostępnych w ramach Grupy. Wierzę, że dzięki temu będziemy w stanie lepiej i szybciej obsłużyć naszych klientów, zaoferować pełne portfolio naszych usług i kompetencji. Ponieważ poszerzamy decyzyjność i zakres możliwości naszego Client Service oraz integrujemy zespoły w nowych jednostkach - likwidujemy rolę managing directorów poszczególnych brandów - mówi Wolnomiejski, szef pionu media & performance.
Cztery nowe zespoły
W miejsce struktur dotychczasowych brandów zostają powołane cztery nowe zespoły. Client service ma to być zespół, złożony z poszczególnych teamów klienckich, który utworzą client partnerzy i group account directorzy. Zespół będzie odpowiedzialny za jakościową obsługę, terminowe realizowanie zapytań, merytoryczne wsparcie i partnerską rozmowę w zakresie rozwoju biznesu.
Zarządzać nim będzie Izabela Sochacka, jako client service managing director, która pełniła dotychczas rolę managing directora domu mediowego Carat. Wcześniej sprawowała także w Dentsu funkcje client partnera oraz group account directora. Sochacka jest doświadczonym managerem, posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zespołów zintegrowanych i w pracy z klientami z wielu branż. Wraz ze swoimi zespołami ma na koncie liczące się nagrody branżowe m.in. Effie, Innovation, MIXX Awards, Golden Arrow czy IAB Creative Showcase.
Media performance to zespół odpowiedzialny za procesy szczegółowego planowania i zakupu mediów, w tym realizację kampanii performance. W strukturze zespołu Media Performance działać będzie również DDS - komórka badawczo-analityczna Dentsu. Szef zespołu to Artur Malinowski, media performance director. Z mediami związany jest od ponad dekady. Wcześniej w Grupie Dentsu pełnił rolę dyrektora zarządzającego iProspect i Carat Polska. Sprawował również funkcję new business & business development directora.
Zespół investment & commercial zarządza negocjacjami z mediami i partnerami. Do Grupy Dentsu Aegis dołącza Arkadiusz Kawecki, który od sierpnia stanie na czele zespołu jako investment & commercial director. Kawecki posiada 24 lata doświadczenia na rynku mediów i przez cały ten okres związany był ze spółkami z grupy WPP. Karierę rozpoczynał w 1995 roku zaczynając jako media buyer w domu mediowym The Media Edge (obecnie Wavemaker). Od 2000 roku był odpowiedzialny za negocjacje telewizyjne agencji oraz zarządzanie działem TV. W latach 2004-2007 jako commercial director był zaangażowany w aktywne zarządzanie firmą w obszarach new businessu oraz nowych źródeł przychodów. Od 2007 roku aż do dzisiaj był związany z GroupM. W latach 2007-2016 odpowiadał za negocjacje telewizyjne GroupM, a od listopada 2016 r., jako commercial trading director, zarządzał całym tradingiem GroupM. W 2019 roku sprawował nadzór nad organizacją pierwszej edycji konferencji marketingowo-technologicznej NextM.
Zespół new business będzie odpowiedzialny za koordynację przetargów i pozyskiwanie nowych kontraktów. Zarządza nim Tomasz Chojnecki jako new business director. To manager z ponad 20-letnią historią w Dentsu. Na wczesnym etapie kariery w Grupie rozwijał dział badań, tworzył narzędzia analityczne i optymalizacyjne oraz odpowiadał za negocjacje i warunki współpracy z dostawcami mediów jako dyrektor działu zakupów. W 2004 roku wprowadził na polski rynek dom mediowy Vizeum, którym zarządzał ponad dwa lata, następnie pełnił funkcję dyrektora zarządzającego Carat oraz dyrektora ds. rozwoju Vizeum. Dwa lata temu stworzył zespół analityczny Dentsu Data Services. Przez większą część kariery zawodowej zajmował się rozwojem biznesu oraz pozyskiwaniem nowych klientów.
- Powołanie pionu media & performance jest to naturalna kontynuacja kierunku wyznaczonego dwa lata temu. Grupa posiada pełnię kompetencji marketingowych i doradczych i zamierza uprościć dostęp do nich klientom i zagwarantować im proste oraz skuteczne metody rozliczania rezultatów prac w modelu zintegrowanym. Integracja zespołów dotychczasowych brandów jest kolejnym logicznym działaniem, które przybliża nas do tego celu - wyjaśnia Sławomir Stępniewski, CEO Grupy DAN w Polsce i regionie CEE.
Z Grupy odchodzą Anna Jarosz-Badziak - dotychczasowa managing director domu mediowego Vizeum i Beata Dąbrowska - dotychczasowa szefowa zespołu Amplifi.
Jarosz-Badziak wcześniej - od 2007 roku - pracowała w należącej do Dentsu agencji Carat. Dąbrowska do Amplifi przeszła w 2016 roku z USP Zdrowie.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w Dentsu, dołącza Arkadiusz Kawecki z GroupM