Artegence ze wzrostem wpływów o 59 proc., coraz więcej kampanii poza internetem
Agencja marketingu internetowego Artegence osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów sprzedażowych o 58,6 proc. do 21,23 mln zł, a ponieważ jej koszty operacyjne poszły w górę o 68,3 proc. zysk netto zmalał z 997,6 do 548,8 tys. zł.
Przychody krajowe Artegence zwiększyły się z 12,92 do 20,7 mln zł. Wpływy z tworzenia stron i kampanii internetowych prawie się podwoiły, rosnąc z 6,4 do 12,66 mln zł. Przychody z utrzymania i pozycjonowania serwisów poszły w górę z 2,72 do 3,39 mln zł, a te określone jako pozostałe i ze zleceń, a nie stałych umów - z 2,66 do 3,75 mln zł.
Za to przychody z konsultingu, oprogramowania i outsourcingu zmalały z 1,11 mln zł do 819,5 tys. zł.
W sprawozdaniu złożonym w KRS agencja wyliczyła, że jej głównymi klientami w ub.r. były firmy PKO BP, Bank Pekao SA, PepsiCo, Oriflame, Polski Fundusz Rozwoju (i jego spółka zależna PFR Portal PPK), Volkswagen Group Polska i Energa Obrót. Firma zaznaczyła, że realizuje coraz więcej kampanii wykraczających poza internet, także klasyczne akcje ATL-owe i BTL-owe.
- Szczególne istotna dla Spółki jest możliwość realizacji projektów kompleksowych, obejmujących przygotowanie strategii, projektowanie użyteczności UX, interfejsów UI oraz wdrażania i utrzymania technologii - stwierdzono. Agencja dodała, że rozwija kompetencje w zakresie content marketingu, także w mediach pozainternetowych.
Dużo więcej na usługi obce, przybyło 3 pracowników
Artegence poniosła w ub.r. 20,5 mln zł wydatków operacyjnych, co wobec 12,17 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 68,3 proc. Wynika to głównie ze zwiększenia się kosztów usług obcych z 10,04 do 17,96 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 1,57 do 1,92 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 299,7 do 343,1 tys. zł. Na koniec ub.r. w firmie było 18 etatowych pracowników, o trzech więcej niż rok wcześniej.
Z kolei koszty zużycia materiałów i energii wzrosły z 62,5 do 79,1 tys. zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 72 do 96,4 tys. zł, a wydatki na amortyzację zmalały ze 111,2 do 85,4 tys. zł.
Znacznie wyższy wzrost kosztów operacyjnych niż przychodów przełożył się na pogorszenie zyskowności Artegence. Zysk sprzedażowy zmalał z 1,21 mln zł do 730,9 tys. zł, zysk operacyjny - z 1,21 mln zł do 731,6 tys. zł, zysk brutto - z 1,24 mln zł do 728,4 tys. zł, a zysk netto - z 997,6 do 548,8 tys. zł.
95 proc. udziałów Artegence ma spółka efigence, a 5 proc. - Artur Gortych, członek rady nadzorczej efigence i prezes Filmwebu. Wspólnicy zeszłoroczny zysk netto agencji przeznaczyli na jej kapitał rezerwowy.
W planach dalszy rozwój poza internetem
Artegence zapowiedziała, że zamierza rozszerzać współpracę z obecnymi klientami i pozyskiwać nowych, także z zagranicy. - Wśród klientów większość stanowią podmioty, z którymi relacje biznesowe mają charakter stabilny i długotrwały - zaznaczyła.
- Pomimo niepewności co do zwiększenia obrotów ze względu na pandemię koronawirusa w roku 2020 mamy nadzieję, że nie wpłynie to negatywnie na dalszy rozwój firmy, a także osiągnięcie wyników finansowych, które zabezpieczą wieloletnią działalność na rynku - napisano w sprawozdaniu.
Dołącz do dyskusji: Artegence ze wzrostem wpływów o 59 proc., coraz więcej kampanii poza internetem