Associated Press przełamuje dziennikarską tradycję
Agencja informacyjna Associated Press (AP) zacznie niedługo oferować gazetom z nią współpracującym nową formę leadów
Dzięki temu redaktorzy będą mieli możliwość wyboru pomiędzy tradycyjnymi leadami, zawierającymi tylko suche fakty, a nieco luźniejszymi leadami o ciekawszym przekazie. Jest to odpowiedź na zmieniające się sposoby wchłaniania i konsumowania wiadomości przez czytelników, a także dążenie do zapewnienia czytelnikom ciekawszej lektury codziennej prasy.
AP oznajmiła, że w czasach, w których informacje krążą przez cały czas, a ich przydatność oceniana jest w każdej minucie, jej nowy serwis będzie alternatywnym podejściem jeśli chodzi o redagowanie gazet, który ma przyciągnąć czytelnika poprzez bardziej interesujące dla niego obrazowanie i przedstawianie wiadomości.
Jednocześnie AP zadeklarowało, że nowy serwis jest odpowiedzią na zapotrzebowanie gazet i tylko dla nich będzie on dostępny.
"W nowym świecie komunikacji, w którym gazety rywalizują z telewizją, radiem, Internetem o przyciągnięcie młodszych odbiorców, którzy zdają się być mniej skłonni do porannej lektury prasy, nowy sposób redagowania leadów ma pomóc gazetom w walce o oczy konsumentów", oświadczył Mike Silverman, redaktor zarządzający w AP, w wywiadzie dla The New York Sun. Dodał także, że AP "w żaden sposób nie zaprzestaje podawania najważniejszych informacji w zdecydowanej i silnej formie".
Zdaniem analityków z branży prasy, ten ruch Associated Press jest małym kroczkiem mającym pomóc samej agencji oraz gazetom z nią współpracującym w walce o rynek.
Lead to początkowa część artykułu, która ma za zadanie wprowadzić czytelnika w treść całego artykułu. Lead jest umieszczany zaraz po głównym nagłówku i jest najczęściej drukowany pogrubioną czcionką albo kursywą.
Dołącz do dyskusji: Associated Press przełamuje dziennikarską tradycję