SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

AT&T najcenniejszą marką telekomunikacyjną świata

AT&T to najcenniejsza marka sektora telekomunikacji w dziewiątej edycji dorocznego badania BrandZ Top 100 realizowanego przez firmę Millward Brown.

Badanie wykazało, że firmy telekomunikacyjne poszukują nowych usług i produktów, aby utrzymać i wzmocnić swoja pozycje rynkową i wartość marki. Obecne w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ globalne firmy telekomunikacyjne wychodzą poza swój bezpośredni sektor działania, aby silniej zakorzenić się w życiu konsumentów. Przykłady ekspansji marek telekomunikacyjnych to m.in. sektor bankowy, usługi przechowywania danych w chmurze, rozrywka, a także bliższe im sektorowo zintegrowane usługi telekomunikacyjne.

Dzięki poszerzaniu oferty najlepiej wypadające marki wyprzedziły konkurencję. Wartość marek z pierwszej dziesiątki firm telekomunikacyjnych wzrosła o 8 proc., podczas gdy wzrost dla całego sektora wyniósł tylko 1,3 proc.

Najlepszym przykładem tego trendu jest BT, notujące największy przyrost (o 61 proc.) i wchodzące po raz pierwszy do dziesiątki najcenniejszych marek telekomunikacyjnych z wartością 15,4 mld USD. Dzięki nowo zunifikowanej marce oraz niedawnej decyzji o wejściu w branżę rozrywkową, BT awansowało w globalnym rankingu aż o 30 pozycji, plasując się na miejscu 64.

Analogiczne ruchy wykonali także inni gracze, np. rosyjska MTS z powodzeniem przekroczyła granice telefonii komórkowej, wchodząc w sektor bankowości i handlu detalicznego, a przy okazji notując wzrost o 14 proc. przy wartości marki wynoszącej 12,2 mld USD. Kilka marek, w tym BT i Verizon, ukierunkowało się na osiąganie wysokich marż i bardzo obiecujące perspektywy wzrostu w usługach związanych z technologią chmury.

Innym źródłem wzrostów są fuzje i przejęcia. Vodafone ma w planie zakup operatorów telewizji kablowej w Hiszpanii i Niemczech w celu konsolidacji swojej pozycji jako lidera europejskich firm telekomunikacyjnych. Wartość marki Vodafone spadła o 9 proc., do poziomu 36,3 mld USD, lecz jest to efekt tymczasowy, związany ze sprzedażą pakietu akcji w firmie Verizon w USA.

Pomimo utrzymujących się kłopotów hiszpańskiej gospodarki, dobre wyniki udało się osiągnąć Movistarowi. Stało się to za sprawą utworzenia Movistar Fusion - jednolitej taryfy obejmującą usługi telefonii stacjonarnej, komórkowej, internetu szerokopasmowego i telewizji. Movistar tylko w ciągu jednego roku pozyskał 2,5 mln konsumentów dla swojej oferty Fusion, co pozwoliło mu na zwiększenie wartości marki o 56 proc., do poziomu 20,1 mld USD.

Dwie najwyższe pozycje zajmują AT&T i Verizon (odpowiednio 77,9 mld USD i 63,5 mld USD), co świadczy o powrocie optymizmu konsumenckiego w USA oraz - w przypadku marki Verizon, która odnotowała wzrost o 20 proc. rok do roku - o większym optymizmie co do przyszłości tej marki po wyklarowaniu się sytuacji właścicielskiej.

Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, jest badaniem przynoszącym wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek danymi z agencji Bloomberg i Datamonitor. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne. Raport obejmuje ranking oraz analizę najcenniejszych marek w kluczowych regionach świata dla 13 sektorów rynku.

Dołącz do dyskusji: AT&T najcenniejszą marką telekomunikacyjną świata

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl