Aukcje zamiast komisu
Portal INTERIA.PL, we współpracy z firmą QXL Poland uruchomił serwis aukcyjny
Portal INTERIA.PL, we współpracy z firmą QXL Poland uruchomił serwis aukcyjny (http://aukcje.interia.pl/). Zastąpił on istniejący dotychczas w portalu Komis. Równolegle z ogólnym systemem aukcji powstał serwis MotoAukcje (http://motoaukcje.interia.pl/).
Udostępnione serwisy aukcyjne stanowią uzupełnienie oferty portalu o usługi e-commerce typu C2C, umożliwiające wymianę handlową pomiędzy użytkownikami indywidualnymi, oraz B2C, dające podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą możliwość sprzedaży produktów użytkownikom indywidualnym. Dziennie wystawianych jest na sprzedaż ponad 35 tys. przedmiotów i zawieranych jest około 17 tys. transakcji, co stanowi około 40% wszystkich kończących się w danym dniu aukcji.
Przedmiotem aukcji może być właściwie dowolny towar lub usługa (wyjątkiem są towary niebezpieczne, naruszające obowiązujące prawo, mogące być uznane za obsceniczne, znieważające lub wprowadzające w błąd oraz te, którymi handel podlega ograniczeniom czy wymaga stosownych zezwoleń). Wystawiane na aukcjach przedmioty podzielone są na 13 głównych, najpopularniejszy kategorii, takich jak np.: Komputery, Książki i Komiksy, Muzyka i Film, RTV i AGD czy Sport i Turystyka. Serwis MotoAukcje umożliwia zawieranie transakcji dotyczących samochodów, motocykli i innych pojazdów oraz części do nich.
- "Wybór QXL Poland na partnera INTERIA.PL pozwala nam na wprowadzenie do portalu systemu aukcyjnego sprawdzonego kilkuletnią obecnością na krajowym rynku i posiadającego już na starcie wiele ofert sprzedaży. Jest także ekonomicznie uzasadniony" - komentuje nawiązanie współpracy Jacek Pasławski, Członek Zarządu INTERIA.PL. - "W miejsce dotychczasowego komisu udostępniamy użytkownikom system, który umożliwia dokonywanie transakcji w trybie komisowym, czyli natychmiast i za ściśle określoną cenę, a ponadto oferuje aukcyjne modele sprzedaży" - dodaje.
Użytkownicy systemu mogą skorzystać z aukcji jednoprzedmiotowych - standardowej, standardowej z opcją "Kup Teraz", tylko z opcją "Kup Teraz" i z ceną minimalną - oraz z aukcji wieloprzedmiotowych zwykłych i z opcją "Kup Teraz". Serwis zapewnia możliwość uruchamiania tzw. aukcji prywatnych, w których udział brać może tylko grono osób zaproszonych przez sprzedającego. Udostępnia też szereg usług związanych z wystawianiem produktów i usług na aukcjach, m.in. dodatkowo gwarantujących bezpieczeństwo dokonywanych transakcji.
Podstawowa funkcjonalność serwisów Aukcje i MotoAukcje jest dostępna dla wszystkich użytkowników Internetu. Korzystanie z bardziej zaawansowanych funkcji systemu wymaga od użytkownika zarejestrowania się w systemie, przy czym za rejestrację i aktywowanie konta nie są pobierane od użytkownika żadne opłaty. Niewielkiej opłaty wymaga wystawienie przedmiotu na aukcję. Serwis pobiera też prowizję od zawartej transakcji sprzedaży.
QXL Poland Sp. z o.o. uruchomiło system aukcji internetowych w 1999 r., jako pierwsza firma w Polsce. W systemie aukcyjnym założonych jest obecnie ponad 1,5 miliona kont i oferowanych jest blisko 350 tys. aukcji. W ciągu miesiąca w serwisie przeprowadza się ponad 600 tys. aukcji. Dziennie wystawianych jest na sprzedaż ponad 35 tys. przedmiotów i zawieranych jest około 17 tys. transakcji.
Uruchomienie aukcji wspierane jest kampanią promocyjną w obrębie portalu. Obejmuje ona obecność serwisu na stronie głównej portalu, niestandardowe formy obecności reklamowej oraz typowe narzędzia reklamowe jak bannery, sky-scrapery, mailing i stopki tekstowe doklejane do wiadomości e-mail.
Dołącz do dyskusji: Aukcje zamiast komisu