Będą nowe automaty paczkowe. Od firmy obsługującej jeszcze DHL i Żabkę
Spółka Pointpack, oferująca platformę technologiczną do współpracy firm przesyłkowych z sieciami handlowymi, w drugiej połowie br. straci obsługę Żabki. Zapowiada, że będzie produkowała własne automaty paczkowe.
W komunikacie z wtorkowego wieczora Pointpack poinformował, że DHL Parcel Polska ograniczy współpracę z firmą przy obsłudze odbioru i nadania przesyłek w sklepach Żabka. Nastąpi to najwcześniej w lipcu br.
- Zgodnie z przesłanym pismem DHL chce rozpocząć rozmowy w zakresie określenia terminu oraz sposobu zaprzestania świadczenia usług przez Emitenta na rzecz DHL w placówkach handlowych Żabka. Jednocześnie DHL zadeklarował dalszą współpracę ze Spółką w zakresie pozostałych placówek handlowych, w których Spółka realizuje usługi na rzecz DHL - opisała firma.
Zaznaczyła, że w konsekwencji jej przychody mogą zmaleć w br. o 12-16 mln zł. Nerwowo zareagowali na to inwestorzy giełdowi - w środę kurs Pointpacku zmalał prawie o połowę, z 56 do 28,40 zł.
Pointpack: własne automaty zamiast obsługi Żabki
W czwartek Pointpack ogłosił, że postanowił wejść na nowy obszar biznesowy: produkcję automatów paczkowych. - Powyższa decyzja wynika z przeglądu opcji dotyczących potencjalnych kierunków rozwoju rynku KEP w Polsce i Europie pod kątem dywersyfikacji działalności Pointpack oraz zapewnienia nowych strumieni przychodów - uzasadnił w komunikacie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zaznaczył, że „automaty paczkowe mogą być wykorzystywane zarówno w sieciach firm kurierskich, jak też przez inne podmioty od niewielkich automatów prywatnych poprzez maszyny kierowane do wspólnot mieszkaniowych po duże urządzenia z zintegrowanymi funkcjami click &collect, recyklingowymi i kaucyjnymi dla sieci handlowych oraz punktów PUDO”.
Zgodnie z planami Pointpack będzie odpowiadał będzie za projektowanie automatów i dobór komponentów elektronicznych oraz ich integrację z systemami informatycznymi swoimi lub klientów. Natomiast fizyczny montaż oraz produkcja podzespołów może być zlecana podmiotom zewnętrznym.
Firma ma zapewniała usługi serwisowe i pogwarancyjne oraz inteligentny moduł IT do optymalizacji i zarządzania sieciami PUDO oraz automatami dla przepływu przesyłek od wielu operatorów kurierskich i innych usługodawców uławiając współdzielenie sieci PUDO i automatów. Zapewnia, że „kontrola procesu produkcyjnego i elastyczny dobór podwykonawców pozwoli na zapewnienie odpowiedniej funkcjonalności, trwałości i jakości a także pełną integrację z systemami IT Pointpack”, a ponadto „wpłynie pozytywnie na marże uzyskiwane ze sprzedaży urządzeń, zarówno w obecnie realizowanych jak przyszłych projektach”.
W górę wpływy, w dół zysk Pointpacku
W ub.r. przychody grupy kapitałowej Pointpack poszły w górę o 61,6 proc. do 99,75 mln zł, natomiast znacząco pogorszyła się zyskowność: na poziomie operacyjnym z 4,81 do 1,88 mln zł, a na poziomie netto z 3,51 mln do 88 tys. zł.
CZYTAJ TEŻ: Jedna piąta więcej paczek od InPostu. Pierwszy zysk w dwóch krajach
Firma ma podpisane umowy zarówno z operatorami kurierskimi (m.in. DHL, DPD, Poczta Polska, General Logistics Systems, FedEx) oraz sieciami handlowymi (m.in. Żabka, ABC, Lewiatan, Stokrotka, Delikatesy Centrum, Lidl, Carrefour, Auchan, Empik, Smyk, Shell).
Dołącz do dyskusji: Będą nowe automaty paczkowe. Od firmy obsługującej jeszcze DHL i Żabkę