Problemy z nowym dekoderem Vectry. Będą rekompensaty dla klientów
Sieć kablowa Vectra wprowadziła w maju br. do oferty nowy dekoder TV Smart 4K BOX PVR. Urządzenie oferuje możliwość nagrywania programów na twardym dysku. Część klientów ma problem z tą funkcją. Vectra zapewnia, że pracuje nad rozwiązaniem problemu i zapowiada rekompensaty dla klientów.
Dotychczas Vectra oferowała dekoder HD z VOD i dekoder TV Smart 4K Box, który posiada oprogramowanie oparte na systemie operacyjnym Android TV. Urządzenie pozwala na nagrywanie, ale w chmurze (nPVR) lub na zewnętrznym dysku i ta opcja nie dotyczy wszystkich programów. Możliwe jest też odtworzenie treści kilka dni po emisji (Catch up TV).
W przypadku wprowadzonego w maju br. urządzenia TV Smart 4K Box PVR można nagrywać wszystkie treści emitowane w ramach tradycyjnej telewizji kablowej (standard DVB-C). Są one bowiem przechowywane na wbudowanym nośniku bez limitu czasowego.
- Nowy dekoder z wbudowanym dyskiem twardym został zaprojektowany z myślą o tych, którzy szukają funkcjonalności nagrywarki na najwyższym poziomie. Urządzenie pozwala nagrywać programy na każdym kanale bez ograniczeń oraz mieć bezterminowy dostęp do nagranych filmów i seriali do odtworzenia na dekoderze TV Smart 4K Box PVR - informowała wtedy Vectra w komunikacie.
Operator zapewniał, że wbudowany w TV Smart 4K Box PVR dysk (o pojemności 1 TB) pozwala nagrać ponad 200 godzin kontentu – możliwe jest nagrywanie dwóch kanałów w jednym czasie. Dodatkowo, użytkownik z poziomu aplikacji lub przeglądarki ma możliwość nagrywania do pięciu programów w chmurze.
Dekoder nie nagrywa, nagrania znikają
Jeden z czytelników serwisu Telepolis.pl poskarżył się jednak, że możliwość nagrywania na dysku źle działa. Po zaprogramowaniu nagrania programy się albo nie nagrywają albo nagrania po pół dwóch dniach znikają z dysku dekodera.
- Bardzo nam przykro z powodu niedogodności, które dotknęły niewielką grupę naszych klientów. Natychmiast po zauważeniu zgłaszanego problemu rozpoczęliśmy prace zmierzające do przywrócenia funkcji nagrywania. Sytuacja jest traktowana przez nas priorytetowo. Wszystkim osobom, które mają problem ze sprzętem, w najbliższym czasie zaproponujemy rekompensaty, o szczegółach będziemy informować klientów w indywidualnej komunikacji - poinformowało portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Vectry.
TV Smart 4K Box PVR jest dostępny w ramach każdej oferty łączącej internet i telewizję, np. 450 Mb/s oraz pakiet Złoty obejmujący 139 kanałów telewizyjnych w cenie 99,99 zł/mies. lub oferty Internetu światłowodowego o prędkości do 600 Mb/s z 177 kanałami telewizyjnymi (w ramach pakietu Platynowego) za 119,99 zł/mies. We wszystkich wymienionych ofertach obowiązuje 24-miesięczny okres zobowiązania oraz opłata jednorazowa w wysokości 69,99 zł. TV Smart 4K Box PVR jest również dostępny dla dotychczasowych abonentów, którzy otrzymają możliwość wymiany posiadanego dekodera na nowe urządzenie.
Grupa kapitałowa Vectra w 2021 roku osiągnęła 1,52 mld zł przychodów sprzedażowych, po wzroście o 5,2 proc. rok do roku. W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 301,23 mln zł. Na początku 2022 r. Vectra informowała, że ma ponad 1,7 mln klientów i 4,6 mln gospodarstw domowych w zasięgu swojej sieci.
Dołącz do dyskusji: Problemy z nowym dekoderem Vectry. Będą rekompensaty dla klientów