„Barwy szczęścia” straciły 280 tys. widzów, ale TVP2 zdecydowanym liderem rynku. 78 mln zł z reklam
Serial „Barwy szczęścia” w sezonie 2015/2016 śledziło 3,48 mln osób, o 280 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. TVP2 w czasie jego emisji nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 77,60 mln zł.
Średnia widownia „Barw szczęścia” w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 9 czerwca 2016 roku wyniosła 3,48 mln osób. Przełożyło się to na 22,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 15,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Serial na antenie TVP2 emitowany był od poniedziałku do czwartku (w wiosennej ramówce również i w piątki) o godz. 20.05.
Najchętniej oglądany odcinek obyczajowej produkcji wyemitowano 15 lutego br. Przed telewizorami zgromadził on 4,26 mln oglądających.
Oglądalność trzech topowych odcinków „Barw szczęścia”
Wirtualnemedia.pl |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
Data |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
||
15-02-2016 |
20:08:13 |
20:33:26 |
4 264 600 |
25,54% |
1 322 447 |
20,61% |
29-02-2016 |
20:08:29 |
20:33:41 |
4 252 609 |
25,92% |
1 241 356 |
19,78% |
03-11-2015 |
20:08:18 |
20:33:20 |
4 215 113 |
25,21% |
1 217 683 |
18,89% |
Widownia „Barw szczęścia” w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadła o 280 tys. osób. W okresie od 1 września 2014 roku do 11 czerwca 2015 roku serial śledziło średnio 3,76 mln widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 23,61 proc. i 17,73 proc.
TVP2 w czasie emisji „Barw szczęścia” była zdecydowanym liderem w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce w tym czasie należało do telewizji TVN, nadającej „Uwagę!” i „Na Wspólnej”, co przełożyło się na 15,33 proc. udziału w rynku. Dalej uplasowały się: Polsat (gł. filmy fabularne, „Hell’s Kitchen”, „Świat według Kiepskich”, „Nasz nowy dom” i „Taniec z Gwiazdami”; 12,47 proc. udziału) i TVP1 (gł. „Prognoza pogody” i początki różnych programów; 10,22 proc.).
W grupie komercyjnej Dwójka była jednak trzecia. Pierwszy był TVN, a drugi - Polsat.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP2 - Barwy szczęścia |
3 476 824 |
22,47% |
919 076 |
15,86% |
TVN |
2 315 430 |
15,33% |
1 001 163 |
17,59% |
Polsat |
1 879 904 |
12,47% |
975 564 |
16,38% |
TVP1 |
1 596 193 |
10,22% |
510 261 |
8,30% |
Wpływy reklamowe z odcinków serialu pokazanych w sezonie 2015/2016 wyniosły 77,60 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej były one wyższe - uplasowały się na poziomie 131,21 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„Barwy szczęście” oglądać można w Dwójce od 2007 roku.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 9,15 proc.
Dołącz do dyskusji: „Barwy szczęścia” straciły 280 tys. widzów, ale TVP2 zdecydowanym liderem rynku. 78 mln zł z reklam