SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bauer kupił “Naj Magazyn” od G+J

Wydawnictwo G+J Polska zdecydowało się na sprzedanie miesięcznika “Naj Magazyn” Wydawnictwu Bauer. Pracownicy redakcji pisma przeszli już do nowego wydawcy. Strony nie ujawniają wysokości transakcji.

- Wydawnictwo G+J Polska kontynuuje tym samym realizację międzynarodowej strategii koncentracji działalności w segmentach pism premium - tak w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl spółka tłumaczy swoją decyzję. Wydawnictwo Bauer informuje z kolei, że dzięki zakupowi tytułu poszerzy swoje portfolio magazynów poradniczych dla kobiet. “Naj Magazyn” będzie szóstym tytułem z tego segmentu - wydawanym przez Bauera - obok miesięczników “Świat Kobiety” i “Kobieta i Życie”, dwutygodników “Tina” i „Bella Relaks” oraz  tygodnika „Chwila dla Ciebie”.

Wszyscy pracownicy redakcji “Naj Magazynu” otrzymali już umowy od nowego wydawcy. W G+J Polska  zostaje tylko dotychczasowa redaktor naczelna pisma Jolanta Orłowska (przebywa obecnie na zwolnieniu lekarskim). - Od poniedziałku pracownicy są już u nas w siedzibie na Motorowej - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Bauerze. Na razie tytuł nie dostał nowej naczelnej, jego redakcja podlega Izabeli Zaleskiej, dyrektor wydawniczej pism poradnikowych Bauera.

>>> G+J zamknął magazyn kulinarny

Pierwszym numerem “Naj Magazynu”, przygotowanym przez nowego wydawcę, będzie wydane majowe. Kwietniowy numer, który pojawi się w sprzedaży w przyszłym miesiącu, zostanie wydany jeszcze przez G+J.

Maciej Brzozowski nie ujawnia, czy i jakie zmiany Wydawnictwo Bauer zamierza wprowadzić w zakupionym piśmie. Tytuł wydawany był przez G+J Polska od 1994 roku, a miesięcznikiem został od lipca 2010 roku.

Obecnie ”Naj Magazyn” kosztuje 2,99 zł - to najwyższa cena spośród pism poradnikowych poza pozycjonowanymi najwyżej w segmencie „Claudią i „Olivią”. Jak mówiła w październiku ub.r w wywiadzie dla Wirtualenemedia.pl Agnieszka Doleżych, wydawca w G+J Polska, wydawnictwo nie chciało obniżać ceny pisma, bo zgodnie ze swoją strategią nie uczestniczy w wojnach cenowych (przeczytaj cały wywiad). 

Jednak wysoka cena była czynnikiem wpływającym na spadającą cały czas sprzedaż miesięcznika. Z danych ZKDP wynika, że sprzedaż ogółem “Naj Magazynu” w listopadzie ub.r. wyniosła 81 765 egz. i była o 54 proc. niższa niż rok wcześniej (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Bauer kupił “Naj Magazyn” od G+J

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
kto to jeszcze kupuje?
odpowiedź
User
Bolek
Może wreszcie pani bianka pisząca w naju horoskopy straci ciepłą posadkę ! ! ! Zacznie przyjmować ludzi a przestanie myśleć o pieniądzach !
odpowiedź
User
Klika
Będzie sukces. Bauerowi brakowało magazynu dla kobiet które aspirują a nie osiągnęły jeszcze pełnego sukcesu, z drugiej strony nie identyfikują się już z najniższą półką poradników.
odpowiedź