Bebo sprzedane za 850 milionów
Należący do koncernu medialnego Time Warner portal internetowy AOL kupuje za 850 milionów dolarów serwis społecznościowy Bebo.
Sfinalizowanie transakcji spodziewane jest w ciągu najbliższych 30 dni - informuje serwis TG Daily. Wcześniej w sieci pojawiały się spekulacje, że Bebo zostało przejęte za 1 miliard dolarów przez nieznaną firmę. Jako kupców wymieniano Google, Microsoft, CBS, Viacom i Comcast, ale nie wspominano o AOL.
W porównaniu z wartością innych serwisów społecznościowych, cena jaką AOL płaci za Bebo jest niewielka. W ubiegłym roku za 1,6 procenta udziałów w Facebook, Microsoft zapłacił 240 milionów dolarów. Z kolei w 2005 roku koncern News Corp. kupił MySpace za 580 milionów dolarów, ale teraz wartość serwisu ocenia się już na 15 miliardów dolarów.
Bebo to trzeci po MySpace i Facebook najpopularniejszy serwis społecznościowy w Stanach Zjednoczonych. W Wielkiej Brytanii przegrywa tylko z Facebook, a pozycję lidera ma w Irlandii i Nowej Zelandii. Jednak na całym świecie, gdzie korzysta z niego 40 milionów zarejestrowanych użytkowników, zajmował w styczniu dopiero dziewiątą pozycję (dane: comScore).
Serwis, który powstał na początku 2005 roku, zatrudnia około 100 osób pracujących w biurach w Wielkiej Brytanii, San Francisco oraz Austin w stanie Teksas.
źródło: TG Daily
Dołącz do dyskusji: Bebo sprzedane za 850 milionów