Billboardy 'Pływaj z foczkami' nie dyskryminują seksualnie kobiet
Komisja Etyki Reklamy odrzuciła protest zarzucający billboardom reklamującym kompleks basenów w Lublinie dyskryminowanie kobiet na tle seksualnym. Plakaty pokazują kąpiące się dziewczyny, animowaną fokę i hasło "Pływaj z foczkami".
Skarga nadesłana do Komisji Etyki Reklamy dotyczyła billboardów reklamujących otwarty w czerwcu w Lublinie kompleks basenów. Plakaty przedstawiały kąpiące się w basenie kobiety, wizerunek rysunkowej foki i hasło "Pływaj z foczkami". Jeden z odbiorców reklamy zarzucił jej, że ten slogan w zestawieniu z wizerunkiem atrakcyjnych, skąpo ubranych kobiet nasuwa jednoznacznie seksualne skojarzenia, ponieważ takie konotacje w języku młodzieżowym ma słowo "foczka". "Twórca reklamy wykorzystał seksualny kontekst nieprzypadkowo" - zaznaczył autor protestu.
W oparciu o skargę billboardom postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej oraz dyskryminacji ze względu na płeć. Odpowiedzialny na tą reklamę Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Lublinie wyjaśniał, że plakaty miały informować potencjalnych użytkowników o czekających na basenie atrakcjach: dmuchanych foczkach udostępnianych bezpłatnie dzieciom do pomocy w nauce pływania oraz takich pluszowych służących do zabawy. MOSIR zaznaczył, że reklama nie miała na celu obrażania kogokolwiek.
Komisja Etyki Reklamy po rozpatrzeniu sprawy uznała, że billboardy nie są sprzeczne z dobrymi obyczajami oraz nikogo nie dyskryminują, ponieważ zastosowane w nich hasło odnosi się wprost do prowadzonej na basenie działalności. Instytucja oceniła tym samym, że nie naruszają one Kodeksu Etyki Reklamy ani przepisów prawa.
Dołącz do dyskusji: Billboardy 'Pływaj z foczkami' nie dyskryminują seksualnie kobiet