Bolt chce dbać o bezpieczeństwo użytkowników. Współpracuje z Feminoteką
Platforma Bolt wprowadziła standardy bezpieczeństwa w przewozach taksówkowych. Wraz z Fundacją Feminoteka Bolt chce prowadzić szkolenia dla kierowców, a także objąć opieką psychologiczną osoby poszkodowane w trakcie przejazdów.
Bolt to jedna z działających w Polsce i na świecie platform miejskiej mobilności, pozwalająca m.in. na zamawianie przewozów taksówkowych za pomocą aplikacji. Bolt podaje, że obecnie ma 100 mln klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest m.in. przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Bezpieczeństwo z Feminoteką
Bolt twierdzi, że bardzo poważnie podchodzi do kwestii bezpieczeństwa w przejazdach i sprzeciwia się wszelkim aktom agresji i przemocy wobec pasażerów/pasażerek oraz kierowców/kierowczyń. Dlatego jeszcze w marcu br. opublikowane zostało dotyczące tych kwestii zobowiązanie firmy, zebrane w Standardy bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką.
Czytaj także: Bolt Market działa w Warszawie
Teraz natomiast Bolt ogłosił nawiązanie współpracy z Fundacją Feminoteka, z której pomocą podejmie szereg działań prewencyjnych, edukacyjnych i szkoleniowych.
Zgodnie z zapowiedzią, w ramach tego partnerstwa powstaną treści szkoleniowe dla kierowców zarówno w formie artykułów, jak i specjalnie opracowanego webinaru edukacyjnego. Ponadto Fundacja ponownie przeszkoli pracowników firmy Bolt, którzy na co dzień mają kontakt z użytkownikami aplikacji, aby zapewnić im niezbędne narzędzia i umiejętności komunikacyjne, a szukającym wsparcia pomoc na najwyższym poziomie.
Ponadto, od teraz osoby poszkodowane, wymagające wsparcia psychologicznego, będą kierowane bezpośrednio do Fundacji Feminoteka, która udzieli im niezbędnej pomocy i opieki.
- Poprzez edukację, szerzenie dobrych standardów i przedstawienie jasnych kryteriów niedopuszczalnych zachowań, możemy wpłynąć na poziom bezpieczeństwa kobiet korzystających z usług firmy Bolt – zaznacza Jolanta Gawęda z Fundacji Feminoteka. - Chcemy dać we współpracy naszą wiedzę i wspólnie działać w kierunku zwiększania świadomości o standardach antyprzemocowych i antydyskryminacyjnych.
Jak informuje Bolt, działania wynikające ze Standardów bezpieczeństwa obejmą m.in. wprowadzenie szkoleń, mających na celu podnoszenie świadomości kierowców oraz usprawnienie narzędzi weryfikujących ich tożsamości, zarówno przed dodaniem ich do platformy, jak i w trakcie świadczenia przez nich usług. W odniesieniu do pasażerów, Bolt zobowiązuje się do rozwijania narzędzi bezpieczeństwa wbudowanych w aplikację, ale także do informowania ofiar o ich prawach i oferowania im wsparcia psychologicznego.
Czytaj także: Bolt zawiesza działanie na Białorusi, wycofuje rosyjskie i białoruskie produkty z Bolt Marketu
Dołącz do dyskusji: Bolt chce dbać o bezpieczeństwo użytkowników. Współpracuje z Feminoteką
2. Firma będzie miała podkładkę.
3. Ale problem nie zniknie skoro nie potrafią go nawet nazwać.
No ale to nie moja sprawa.