SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Branża o wejściu AOL.pl

Czy AOL.pl ma szansę na sukces w Polsce? Komentują prezesi Onetu iWirtualnej Polski, szef pionu Internetu w Agorze, członek zarząduo2.pl i internet research manager w CRMC.

Jak już informowaliśmy, w środę oficjalnie został uruchomionyportal AOL.pl. Oferuje m.in. bezpłatne konta poczty onieograniczonej pojemności, komunikator internetowy (AIM), usługęAOL Video, AOL Foto oraz dobrze znany na naszym rynku odtwarzaczmultimedialny Winamp Media Player.

Informacja, która jest zamieszczana na AOL.pl powstaje wewspółpracy z polskimi partnerami. Wiadomości dostarcza PAP, zainformacje z życia gwiazd odpowiada Agora, za kanał filmowy -Filmweb, a za serwis horoskopowy - Albireo.

AOL nie zamierza otworzyć biura w Polsce. Sprzedażą reklamzajmie się spółka ARBOmedia.

foto

Opinie dla Wirtualnemedia.pl

foto
Łukasz Wejchert, prezes Grupy Onet.pl SA

Wejście AOL do Polski to potwierdzenie, że polskirynek jest silny, nieustannie się rozwija i co najważniejsze jestna nim miejsce dla wielu graczy. Jak jednak wiadomo, polski rynekjest dość specyficzny - lokalni gracze mają tu bardzo silnąpozycję, więc trudno w tej chwili oceniać szanse nowego portalu.Casus eBaya jest dość wymowny.

Mocną stroną AOL z pewnością jest silna globalna marka, którajednak nie zagwarantuje sukcesu biznesowego. Niemniej jednak zuwagą będziemy śledzić kolejne kroki nowego portalu.

jacekmurawskiJacek Murawski, prezes Wirtualnej PolskiSA

Trudno oceniać konkurencję w dniu startu, tym bardziej, że obecnawersja aol.pl to jednak wersja beta i wiele może się zmienić wnajbliższym czasie. Jednak konkurowanie z komunikatorem (GG?),pocztą (WP?), Winampem (WMP?), wideohostingiem (youtube?), nieuważam za szczególnie trafione. Mam nadzieję, że AOL nie powtórzybłędów eBay, który wszedł na polski rynek nieprzygotowany, w wersjiokrojonej, nie tylko nie doceniając wiedzy i przyzwyczajeń polskichużytkowników, ale i nie wierząc w potencjał i siłę swojejkonkurencji.

Czy i jak obecność AOL zmieni kształt rynku internetowego wPolsce, okaże się dopiero za kilka-kilkanaście miesięcy. Wszystko,jak zawsze, zależy od samych internautów. Trzeba jednak jasnopowiedzieć, że polskie portale internetowe mają silne, ugruntowanemarki i atrakcyjne produkty. Patrząc natomiast na wydarzenie wskali makro, wejście AOL na polski rynek jest dobrym sygnałem:internauta będzie miał większą ofertę produktów internetowych, apodmioty obecne na rynku będą musiały zaktywizować swoje działania,rozwijając serwisy i usługi.

Ze swojej strony mogę zapewnić, że dokładamy wszelkich starań,aby poziom serwisów Wirtualnej Polski stale wzrastał oraz abysystematycznie pojawiały się nowe, atrakcyjne produkty,zaspokajające potrzeby naszych internautów.


tomaszjozefacki
Tomasz Józefacki, dyrektor pionu internet AgorySA

Polski rynek internetowy rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnieliczba użytkowników i wydatki reklamowe. Wejście AOL.pl było tylkokwestią czasu. Wkrótce nastąpi też zapowiadany od dawna startMSN.

Na tym etapie rozwoju polskiego internetu nowi gracze poszerzająrynek rozumiany jako alternatywa dla użytkowników i reklamodawców.To poszerzenie może przynieść korzyści wszystkim największympodmiotom.

o2michalbranskiMichał Brański, członek zarząduo2.pl

Naszym zdaniem to dość arogancka inwazja "spolszczeń", zupełnienieadekwatna do dojrzałości polskiego rynku.

michalcelinskiMichał Celiński, internet research manager, CRMedia Consulting SA
W polskim internecie jest jeden projekt, którego nazwę włodarze AOLpowinni sobie bardzo szybko przyswoić - Gery.pl. Jest to portalrobiony przy małych nakładach finansowych, prawie "chałupniczo",nie posiadający praktycznie przewag konkurencyjnych, ale umiejętnieuczący się od swych większych konkurentów. Gery.pl od lat dzielniedzierży czerwoną latarnię w zestawieniach portali daleko za Onetem,WP, Interią, o2 czy Gazetą. I to właśnie z tym portalem przyodrobinie szczęścia AOL będzie konkurować. No chyba, że AOL wymyślicoś rewolucyjnego albo przynajmniej zauważy, że mamy XXI wiek -wiek konwergencji mediów i trendu Web 2.0 w sieci. Oferowanieskrzynki pocztowej, komunikatora, odtwarzacza multimedialnego istrony głównej z serwisem PAP-owskim (notabene niepoprawniedziałającej w przeglądarce z której korzysta blisko milion polskichInternautów) to trochę mało.

AOL deklaruje współpracę z Agorą czy Filmwebem w zakresiedostarczania kontentu. Rozumiem, że można budować serwis bezwłasnego zaplecza, ale wspinanie się na szczyty na cudzych barkachmożna zakończyć bolesnym upadkiem. Szczególnie gdy nie dysponujesię innowacyjnymi pomysłami mogącymi stanowić o przewadzekonkurencyjnej. W chwili obecnej to ubogi AOL pilnie potrzebujepartnerów, a nie partnerzy AOL. Oni radzą sobie znakomicie sami iwspółpraca z AOL nic tu nie zmieni. W ogóle wygląda na to, że AOLnic na naszym rynku nie zmieni. Będzie tylko spokojnie sobie na nimwegetować.

Dołącz do dyskusji: Branża o wejściu AOL.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl