Brytyjczycy wydają w Europie najwięcej na zakupy online
Brytyjczycy wydają w internecie więcej pieniędzy niż mieszkańcy jakiegokolwiek innego europejskiego kraju.
Z badania przeprowadzonego przez brytyjski instytut Centre for Retail Research (CRR) wynika, że w 2009 roku mieszkańcy Wielkiej Brytanii wydali na zakupy online 38 miliardów funtów.
To prawie 1/3 wartości całego rynku e-commerce w Europie. Następne w kolejności były Niemcy (29,7 mld funtów) i Francja (22 mld funtów). Na szarym końcu znalazła się tymczasem Polska (2,2 mld funtów), wyprzedzona przez Finlandię (2,3 mld funtów) i Norwegię (2,9 miliarda funtów).
Wyliczenia instytutu pokazują, że statystyczny Brytyjczyk wydał w ubiegłym roku w sieci 1.102 funty. Internet stanowił blisko 10 proc. całego rynku sprzedaży na Wyspach, podczas gdy w Europie wskaźnik ten wyniósł 4,7 proc.
CRR prognozuje również, że w 2010 roku mieszkańcy Wielkiej Brytanii wydadzą na zakupy online 42,7 miliarda funtów, czyli o 12,4 proc. więcej niż w roku 2009. Dla całej Europy prognozowany jest natomiast wzrost o 19,6 proc., do 152,8 miliarda funtów.
Dołącz do dyskusji: Brytyjczycy wydają w Europie najwięcej na zakupy online