Microsoft doda ChatGPT do swojej wyszukiwarki?
Według nieoficjalnych doniesień Microsoft analizuje dodanie do swojej wyszukiwarki internetowej Bing funkcjonalności generatora tekstu ChatGPT, który zdobył dużą popularność kilka tygodni temu. Koncern od kilku lat współpracuje ze stojącą za ChatGPT firmą OpenAI.
O tym, że Microsoft planuje udostępnić nową wersję wyszukiwarki Bing uzupełnioną o funkcjonalność ChatGPT, podał serwis The Information, powołując się na dwie osoby znające sprawę.
Zarówno Microsoft, jak i OpenAI odmówili komentarza.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Internetowy generator tekstu ChatGPT, oparty na sztucznej inteligencji, został udostępniony w wersji testowej przez OpenAI na przełomie listopada i grudnia. Użytkownicy mogą mu zadawać pytania na dowolne tematy, w odpowiedzi uzyskują teksty generowane przez sztuczną inteligencję na podstawie źródeł internetowych.
ChatGPT szybko zyskał dużą popularność - w ciągu pięciu dni skorzystało z niego 5 mln internautów.
Firma OpenAI działa od 2015 roku, została założona przez Sama Altmana i Elona Muska. Microsoft wsparł ją finansowo w 2019 roku, zapowiedział wtedy inwestycję w kwocie 1 mld dolarów oraz wspólne rozwijanie technologii sztucznej inteligencji w ramach swoich usług cloud computingowych Azure.
Funkcjonalność ChatGPT miałaby pomóc wyszukiwarce Bing rywalizować z konkurentami, na czele z Google. Co prawda Microsoft nadal notuje wzrost przychodów reklamowych z wyszukiwarki, ale w ub.r. tempo było niższe niż rok wcześniej. W drugim kwartale wpływy zwiększyły się o 15 proc. do ok. 3 mld dolarów.
Większe przychody generuje przejęta przez koncern w 2016 roku platforma społecznościowa Linkedin - w drugim kwartale ub.r. wyniosły one 3,7 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 26 proc.
W Google „czerwony alarm” z powodu ChatGPT
W drugiej połowie grudnia „New York Times” podał, że w związku z popularnością ChatGPT kierownictwo Google’a ogłosiło „czerwony alarm”, obawiając się, że nowa platforma może być realną konkurencją dla jego wyszukiwarki.
Według „NYT”, powołującego się na wewnętrzne dokumenty i nagrania rozmów, szef koncernu Sundar Pichai odbył szereg spotkań dotyczących strategii rozwoju w zakresie sztucznej inteligencji. Do zajmowania się nowymi usługami opartymi na sztucznej inteligencji skierowano część zespołów odpowiadających wcześniej za inne obszary, m.in. badań i bezpieczeństwa.
W trzecim kwartale ub.r. przychody reklamowe Google’a z wyszukiwarki sięgnęły 39,54 mld dolarów, wobec 37,93 mld dolarów rok wcześniej. Cały koncern Alphabet przy wzroście wpływów o 6 proc., niższym od prognoz, zanotował spadek zysku netto z 18,94 do 13,91 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Microsoft doda ChatGPT do swojej wyszukiwarki?