comScore: kobiet jest mniej w sieci, ale spędzają więcej czasu
Kobiety stanowią nieco mniej niż połowę użytkowników internetu na świecie, ale w sieci spędzają więcej czasu niż mężczyźni.
Z badania firmy comScore wynika, że kobiety stanowią 46 proc. użytkowników internetu w wieku co najmniej 18 lat.
Jedynie w Ameryce Północnej przeważają one nad mężczyznami, gdzie stanowią 50,4 proc. internautów. W Ameryce Łacińskiej wskaźnik ten wynosi 48,1 proc., w Europie 47,0 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku 42,4 proc.
Biorąc pod uwagę poszczególne kraje, najwyższy odsetek użytkowników internetu płci pięknej mają Singapur, USA, Nowa Zelandia, Rosja i Kanada - wszędzie co najmniej 50 proc. Na drugim biegunie są Indie i Indonezja, ze wskaźnikami na poziomie odpowiednio 28 i 35 proc.
Tymczasem najwięcej internautek mieszka w regionie Azji i Pacyfiku - 201,6 miliona. Następne pod tym względem są Europa (154,6 mln), Ameryka Północna (95,7 mln) i Ameryka Łacińska (45,4 mln). W samych Chinach z internetu korzysta więcej kobiet niż w całej Ameryce Północnej, a Chiny razem z Japonią, Koreą Południową i Indiami wyprzedzają Europę.
Z badania comScore wynika też, że statystyczna internautka w wieku co najmniej 15 lat spędza online o 8 proc. więcej czasu niż jej odpowiednik płci męskiej. W kwietniu tego roku globalna średnia w przypadku kobiet wyniosła 24,8 godziny, w porównaniu do 22,9 godziny w przypadku mężczyzn.
Patrząc regionalnie na czas spędzany w sieci przez kobiety mające co najmniej 18 lat w porównaniu do mężczyzn w tym samym wieku, największą różnicę obserwujemy w regionie Azji i Pacyfiku. Kobiety spędzają tam miesięcznie w internecie średnio 17,9 godziny - o 7,2 proc. więcej niż mężczyźni (średnio 16,6 godz.). Mniejsze różnice występują w Europie (26,0 do 25,0 godz.) i Ameryce Łacińskiej (27,1 do 26,7 godz.), a tylko w Ameryce Północnej sytuacja jest odwrotna (37,6 do 38,6 godz.).
Dołącz do dyskusji: comScore: kobiet jest mniej w sieci, ale spędzają więcej czasu