„DGP” liderem wśród e-wydań, „Wyborcza” wśród mutacji cyfrowych
W sierpniu br. największą sprzedaż elektronicznych wydań wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, natomiast wśród tzw. mutacji cyfrowych, czyli m.in. dzienników na tablety, prym wiodła „Gazeta Wyborcza”.
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Wśród e-wydań w sierpniu br. największą sprzedaż miał „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 9996 egz., czyli o 18,8 proc. większym niż rok wcześniej. Tytuł ten miał jednocześnie największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem - wyniósł on aż 16,8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Presspublica) z wynikiem na poziomie 4078 egz., czyli o 35,04 proc. mniejszym niż w sierpniu ub.r. Trzecia pozycję zajął „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań wzrosła aż o 21,57 proc. do 2007 egz.
>>> Sprzedaż gazet: „Dziennik Gazeta Prawna” i „Rzeczpospolita” ostro w dół
Czwarta lokata należała do „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego sprzedaż e-wydań wyniosła w sierpniu br. 1855 egz., czyli niemal dwa razy tyle, ile rok wcześniej. Dziennik ten miał drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszący 15,05 proc.
Pozostałe tytuły codzienne miały już zdecydowanie mniejszą sprzedaż e-wydań, wynoszącą poniżej 300 egzemplarzy. Żadnej sprzedaży w tej kategorii nie wykazał we wrześniu br. „Super Express” (Murator).
Poza „Dziennikiem Gazetą Prawną” i „Pulsem Biznesu” udział sprzedaży e-wydań pozostałych dzienników w ich sprzedaży ogółem nie przekroczył 8 proc.
W ZKDP od stycznia br. istnieje także kategoria sprzedaży mutacji cyfrowych. Chodzi tutaj o wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
>>> „Wprost” liderem wśród e-wydań, „Polityka” wśród mutacji cyfrowych
W sierpniu br. tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1111 egz. była „Gazeta Wyborcza”, oferująca wydania na iPad i Kindle. Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 432 egz., a na trzecim „Parkiet” (Presspublica; tylko 47 egz.). Oba dzienniki Presspubliki mają wydania na iPad.
Wirtualnemedia.pl | sierpień | ||||
ZKDP | 2012 | 2011 | |||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 996 | 0 | 59 603 | 8 411 | 71 942 |
Rzeczpospolita | 4 078 | 432 | 75 029 | 6 278 | 90 525 |
Gazeta Wyborcza | 2 007 | 1 111 | 229 002 | 1 651 | 253 569 |
Puls Biznesu | 1 855 | 0 | 12 329 | 949 | 13 014 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 307 | 47 | 4 036 | 564 | 5 226 |
Gazeta Polska Codziennie | 281 | 0 | 27 374 | 0 | 0 |
Przegląd Sportowy | 120 | 0 | 49 910 | 116 | 62 008 |
Fakt Gazeta Codzienna | 73 | 0 | 371 448 | 52 | 409 947 |
Super Express | 0 | 0 | 159 721 | 0 | 169 140 |
Dołącz do dyskusji: „DGP” liderem wśród e-wydań, „Wyborcza” wśród mutacji cyfrowych
ponad 50% tych e-wydań to zupelnie inna kategoria sprzedazy
żenada