Discovery ułatwi transmisje dużych imprez sportowych w Eurosport Player. Na razie bez SVoD w Polsce
- Najpóźniej w październiku br. wprowadzimy na polski rynek playera sportowego z nową konfiguracją technologiczną. Dzięki temu zapewnimy kibicom najwyższą jakość transmisji wydarzeń, które są oglądane przez dużą liczbę widzów w tym samym czasie - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Żurkowska-Bytner, senior vicepresident i country manager Discovery Networks w Polsce.
Eurosport Player to platforma over-the-top, która wystartowała globalnie w 2008 roku. Dzięki tej usłudze użytkownicy zyskują dostęp do kanałów Eurosport i Eurosport 2 w czasie rzeczywistym oraz materiałów dostępnych tylko na platformie. Użytkownicy systemu Android w Europie od 2012 roku mogą pobierać aplikację na urządzenia mobilne. W kolejnych latach producenci telewizorów i konsoli do gier zaczęli udostępniać Eurosport Player w swoim sprzęcie.
Popularność aplikacji skłoniła Discovery Communications do zainwestowania w nowe rozwiązania dla Eurosport Player. W listopadzie ub.r. koncern rozpoczął długofalową współpracę z firmą BAMTech, która projektuje, rozwija i świadczy usługi streamingowe direct-to-consumer, dostarczając produkty OTT na terenie Stanów Zjednoczonych.
Współpraca zakłada m.in. utworzenie BAMTech Europe, nowej spółki dostarczającej technologię cyfrową z myślą o właścicielach kontentu, nadawcach oraz platformach OTT. Pierwszym klientem jest Eurosport Digital. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, za kilka miesięcy nowa aplikacja dla kibiców dużych wydarzeń sportowych zostanie udostępniona w Polsce.
- Właśnie kończymy przygotowania do wprowadzenia na polski rynek playera sportowego z nową konfiguracją technologiczną. Dzięki temu zapewnimy kibicom najwyższą jakość transmisji największych wydarzeń sportowych, które są oglądane przez dużą liczbę widzów w tym samym czasie - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Dorota Żurkowska-Bytner, senior vicepresident i country manager Discovery Networks w Polsce.
Nowa aplikacja trafi do Polski najpóźniej w październiku tego roku. Miesiąc wcześniej Discovery rozpocznie testy platformy z zapleczem technologicznym od BAMTech. - Polska jest jednym z pierwszych krajów, które będą pracowały w oparciu o nową technologię - dodaje Żurkowska-Bytner.
Dlaczego technologia poprawiająca jakość transmisji dużych wydarzeń sportowych jest dla Discovery tak istotna? Koncern chce całkowicie wyeliminować zakłócenia pojawiające się w trakcie transmisji dużych wydarzeń sportowych, kiedy ze streamingu korzysta bardzo dużo osób. - W przypadku dotarcia bezpośredniego do konsumenta jego ‘user experience’ decyduje o tym, czy będzie miał pozytywną opinię o usłudze, a Eurosport Player to nasz flagowy produkt OTT - odpowiada szefowa Discovery w Polsce.
Jednocześnie Discovery nie planuje na razie wprowadzania do Polski platform typu subscription video on demand (SVoD), które z powodzeniem funkcjonują w Stanach Zjednoczonych. Są to usługi TLC GO i Discovery GO, oferujące kontent z dwóch flagowych kanałów, czyli TLC i Discovery Channel.
- Dzisiaj skupiamy się na współpracy z partnerami przy dystrybucji kontentu płatnego. Ale docieramy także do kibiców sportowych poprzez Eurosport Player - podkreśla Dorota Żurkowska-Bytner. - Brand Discovery jest dla widzów na tyle atrakcyjny, że są oni gotowi zapłacić za dostęp do naszego kontentu. Nasz biznes w Polsce jest obecnie oparty o współpracę z dystrybutorami, np. z nc+, Cyfrowym Polsatem czy UPC. Modele direct consumer (skierowane bezpośrednio do konsumenta - przy. red.) wprowadzane są już na poziomie globalnym. W Polsce jest to Eurosport Player. Adaptacja kolejnych rozwiązań będzie zależała od ewaluacji rynku i możliwości biznesowych, które się pojawią - dodaje.
Warto dodać, że wprowadzenie na polski rynek platform SVoD History Vault i Lifetime Movie Club zapowiedziała w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Izabella Wiley, dyrektor generalna A+E Networks UK w Europie Środkowo-Wschodniej. Polska będzie jednym z pierwszych rynków w Europie, które zyskają dostęp do tych platform.
W marcu br. Dorota Żurkowska-Bytner awansowała na stanowisko senior vicepresidenta i country managera na Polskę w Discovery Networks. Odpowiada teraz za rozwój Discovery na polskim rynku, w tym produkcję kontentu oraz rozwój i dystrybucję kanałów z portfolio firmy. Żurkowska-Bytner raportuje do Katarzyny Kieli, president & managing director Discovery w regionie Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka (CEEMEA) obejmującego łącznie 112 rynków.
Dołącz do dyskusji: Discovery ułatwi transmisje dużych imprez sportowych w Eurosport Player. Na razie bez SVoD w Polsce