DisplaySearch prognozuje wolniejsze tempo wzrostu sprzedaży telewizorów
W 2010 roku na świecie sprzedano 248 milionów telewizorów - o blisko 18 proc. więcej niż we wcześniejszych dwunastu miesiącach. W roku bieżącym rynek ma się rozwijać dużo wolniej.
Firma badawcza DisplaySearch prognozuje, że w 2011 roku globalna sprzedaż telewizorów zwiększy się o niecałe 4 proc. Główną przyczyną słabszego tempa wzrostu mają być wolniejsze spadki cen schładzające popyt na rynkach rozwiniętych.
Sprzedaż telewizorów z płaskimi ekranami ma w tym roku zwiększyć się o 12 proc., podczas gdy w roku 2010 odnotowano 32-proc. wzrost.
Najpopularniejszym rodzajem telewizorów pozostają odbiorniki LCD, które mają stanowić 84 proc. całkowitej tegorocznej sprzedaży. DisplaySearch prognozuje w ich przypadku 13-proc. wzrost - z około 192 milionów w 2010 roku do blisko 217 milionów sztuk w roku 2011, z czego około połowa ma być wyposażona w podświetlenie LED.. Z kolei w 2014 roku na świecie sprzedanych ma zostać 270 milionów telewizorów LCD.
W zeszłym roku znaczący zwrot odnotowano w segmencie telewizorów plazmowych. Po 1,5-proc. spadku w roku 2009, ich sprzedaż wzrosła o 30 proc. Jednak w I kwartale roku bieżącego spodziewane jest tutaj znacząco wolniejsze tempo wzrostu, a w jego drugiej połowie przewidywane są spadki.
Firma badawcza prognozuje także znaczący wzrost popularności telewizorów 3D. W IV kwartale 2010 roku sprzedano nieco ponad 2 miliony tego typu odbiorników, które odpowiadały tylko za 10 proc. ogólnego przychodu producentów. Tymczasem do roku 2014 ich sprzedaż ma wzrosnąć do 100 milionów sztuk, a udział w przychodzie do ponad 50 proc.
Według DisplaySearch, w ciągu najbliższych czterech lat sprzedaż telewizorów z płaskimi ekranami w regionach wschodzących (Chiny, Azja/Pacyfik, Ameryka Łacińska, Europa Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka) będzie rosła rocznie średnio o 17 proc. Dla porównania, w regionach rozwiniętych (Ameryka Północna, Japonia i Europa Zachodnia) w tym samym czasie nie zostanie odnotowany żaden wzrost.
Dołącz do dyskusji: DisplaySearch prognozuje wolniejsze tempo wzrostu sprzedaży telewizorów