Dobre wyniki "Żywca"
Pierwsze półrocze 2004 roku pod znakiem dalszego wzrostu wyników finansowych
Zarząd Grupy Żywiec S.A. potwierdził dalszą, znaczną poprawę wyników w pierwszym półroczu 2004 roku.
" Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wzrósł o 9 %, ze 158 mln PLN do 171 mln PLN.
" Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł 134 mln PLN, co w porównaniu z 101 mln PLN w analogicznym okresie ubiegłego roku, oznacza poprawę o 33%.
" Skonsolidowana sprzedaż netto wzrosła o 17%, i osiągnęła 1,733 mln PLN. Skonsolidowana wielkość sprzedaży osiągnęła poziom 4,8 mln hl.
" Udział w rynku 37% (razem z markami produkowanymi w przeszłości przez Brau Union Polska).
"Dalsza poprawa wyników finansowych Grupy Żywiec S.A. była możliwa do przewidzenia. Cieszy nas jednak fakt, że udało się to osiągnąć w okresie trudnych zmian, przez które musieliśmy przejść." - powiedział Nico Nusmeier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.
Trwający już od dłuższego czasu wzrost wyników finansowych Grupy Żywiec jest wynikiem konsekwentnie prowadzonej polityki redukcji i optymalizacji kosztów produkcji m.in. dzięki lepszemu wykorzystaniu mocy produkcyjnych zcentralizowanych w pięciu browarach. Widoczne są również efekty optymalizacji wydatków marketingowych i pełniejszego wykorzystywania potencjału Grupy.
Dobrze rozwija się sprzedaż głównych marek Grupy takich jak: Żywiec, Warka Jasne Pełne, Warka Strong, Heineken oraz Tatra Pils. Mocną pozycję mają także marki regionalne. Rozpoczęte w tym roku kampanie reklamowe tych marek pozwalają mieć nadzieję na dalsze utrwalenie ich pozycji rynkowej.
Duży wpływ na wyniki firmy ma stałe usprawnianie kompleksowej obsługi klienta oraz, rozwój dystrybucji w punktach detalicznych głównie za sprawą efektywnie działającego pionu sprzedaży oraz ogólnokrajowego systemu dystrybucji własnej. W skład należącej do Grupy Żywiec S.A. sieci dystrybucji (Żywiec Trade Holding Sp. z o.o.) wchodzi 13 spółek
dystrybucyjnych posiadających 64 magazyny na terenie całego kraju. Oprócz piw Grupy, Żywiec Trade Holding posiada w swojej ofercie kilkaset pozycji portfolio zewnętrznego.
W porównaniu do analogicznego okresu 2003 roku, export piw Grupy Żywiec wzrósł o 50%. Niekwestionowanym liderem jest marka Żywiec, której wielkość eksportu stanowi ponad połowę całego exportu piw z Polski.
W pierwszym półroczu 2004 roku doszło również do zakończenia ostatniego etapu procesu integracji operacyjnej pomiędzy Grupą Żywiec S.A. i Brau Union Polska. Rozpoczęty w 2003 roku, na skutek zmian właścicielskich tzn. przejęcia przez Heineken N.V. głównego udziałowca Grupy Żywiec S.A. oraz austriackiej grupy BBAG właściciela Brau Union Polska, proces obejmował trzy obszary: komercyjny, organizacyjny i produkcyjny. Po zintegrowaniu działalności sprzedażowej oraz portfela marek zapadły decyzje dotyczące ostatecznego kształtu sfery produkcyjnej. W wyniku analizy posiadanego potencjału podjęto decyzje o likwidacji Browarów Warszawskich "Królewskich" S.A., przeniesienia produkcji marki "Królewskie" do browaru w Warce oraz likwidacji Brau Union Polska i sprzedaży Grupie Żywiec wydzielonej części tego przedsiębiorstwa, tzn. Browaru Kujawiak w Bydgoszczy.
"Integracja operacyjna pomiędzy Grupą Żywiec S.A. i Brau Union Polska trwała znacznie krócej niż to zakładaliśmy, a obecny kształt naszej organizacji możemy uznać za ostateczny. " - skomentował Nico Nusmeier.
Grupa Żywiec S.A. będzie w dalszym ciągu wzmacniać portfel głównych marek. Dużo uwagi poświęci także rozwojowi potencjału marek przejętych od Brau Union Polska, a w szczególności markom "Królewskie" i "Kujawiak." Do końca tego roku zakończona zostanie konsolidacja prawna browarów wchodzących w skład Grupy. Jedynym wyjątkiem będzie Browar w Bydgoszczy, którego zakup przewidziany jest w 2005 roku.
"Wyniki jakie wypracowaliśmy w pierwszym półroczu tego roku, oraz dane podsumowujące zakończony właśnie sezon pozwalają nam przewidywać bardzo dobre wyniki na koniec tego roku " - dodał Nico Nusmeier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A..
Dołącz do dyskusji: Dobre wyniki "Żywca"