SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Doda dziękuje szefowi muzycznemu RMF FM. "Przewrócił całe moje życie do góry nogami"

Dorota Rabczewska podziękowała w mediach społecznościowych Adamowi Czerwińskiemu z RMF FM. Wokalistka przyznała, że szef muzyczny tej rozgłośni wskazał, że "następną piosenką według niego na radiowego hita jest »Melodia ta«". - To normalne zjawisko w naszej branży, że zbiera się opinie o piosenkach od radiowców - słyszymy w wytwórni muzycznej.

"Melodia ta" to jeden z największych polskich przebojów 2022 r. Piosenka zadebiutowała na antenach radiowych w zeszłoroczne wakacje. Premierę miała na antenie Radia Zet. Ale Doda, którą ją wykonuje, dziękuję za wybór tej piosenki na singla promującego płytę "Aquaria" Adamowi Czerwińskiemu, dyrektorowi muzycznemu RMF FM. "Rok temu przewrócił całe moje życie do góry nogami, bo wysłał odpowiedź do mojej wytwórni Universal, że następną piosenką według niego na radiowego hita jest »Melodia ta«" - napisała piosenkarka na swoim Instagramie.

Doda pół żartem dopisała: "Wszystko byłoby fajnie, gdybym nie była tydzień przed wejściem na plan teledysku do innej. Ale zaufałam Mu i zrobiłam rewolucję w tydzień. Znalazłam nową ekipę i w ostatniej chwili zrobiliśmy teledysk, właściwie cudem, bo w parę dni przygotowań. I NIE ŻAŁUJĘ! Nie mylił się - oficjalnie jest to mój mega hit". Wokalistka wspomina, że teledysk do tego singla przekroczył 20 mln wyświetleń na YouTubie, a w serwisie streamingowym Spotify utwór ma ponad 7,3 mln odsłuchań. Doda chwali się też, że piosenka "Melodia ta" już 34 tygodnie z rzędu znajduje się w pierwszej pięćdziesiątce notowania oficjalnej listy Airplay OLiS (chodzi o piosenki najczęściej odtwarzane na antenach radiowych w Polsce).

"Piosenka Dody spodobała się słuchaczom RMF FM"

Zapytaliśmy nadawcę, czy to stała praktyka, że wytwórnie muzyczne lub artyści zgłaszają się do szefa muzycznego RMF FM z prośbą o komentarz albo podpowiedź, która piosenka ma większy potencjał "przebojowości". - Adam Czerwiński nie przedstawił wytwórni swojej osobistej sugestii, ale przekazał informację, że piosenka Dody spodobała się słuchaczom RMF FM w prowadzonych przez nas badaniach muzycznych. To normalna praktyka, że badamy piosenki przed emisją i na podstawie ocen słuchaczy podejmujemy decyzje o emitowaniu utworów na antenie - mówi nam Krzysztof Głowiński, rzecznik prasowy Grupy RMF.

Nie chce jednak odpowiedzieć, czy stacja nie obawia się, że w zamian za wskazanie singla może być wywierana na stację presja, by ta piosenka była promowana na liście przebojów i utrzymywała się dłużej w playliście rozgłośni.

"Szefowie muzyczni nie są nieomylni"

Wytwórnie muzyczne dość często radzą się radiowców, pytając ich o to, które utwory mogą się spodobać słuchaczom. - To normalne zjawisko w naszej branży, że zbiera się od nich opinie o piosenkach - słyszymy. - Każda wytwórnia szykując single do radia, ma swoją wizję, które utwory nadają się do promocji na antenie. Oczywiście mamy swoje typy, podobnie jak artyści, ale często radzimy się radiowców. Dlatego wysyłamy wybrane przez nas utwory do szefów muzycznych największych rozgłośni, by zasięgnąć ich opinii. Targetujemy piosenki. Gdy chcemy promować utwory popowe, odzywamy się do stacji mainstreamowych, gdy mamy alternatywne single, sprawdzamy je wcześniej w Antyradiu czy Esce Rock. Ich opinia jest cenna, choć i tak finalnie decyzję podejmujemy wspólnie z artystą i jego menagementem.

Czasem zdarza się i tak, że muzycy lub pracownicy wytwórni słyszą od radiowców, że piosenka nie sprawdzi się jako singiel. - To nie oznacza, że artysta automatycznie odpuszcza ten numer. I czasem okazuje się, że miał rację. Szefowie muzyczni nie są nieomylni, bo wówczas nie musieliby organizować badań preferencji muzycznych wśród słuchaczy. A to na ich wynikach opierają swoje playlisty. Nieraz dajemy szefom muzycznym jednak posłuchać dwóch piosenek typowanych przez nas na single i na podstawie ich opinii wybieramy tę, która zebrała więcej pozytywnych komentarzy.

"Melodia ta" numerem jeden na radiowych listach przebojów

Doda z piosenką "Melodia ta" zadebiutowała na "Popliście" RMF FM 29 sierpnia 2022 r. Utwór dotarł tam do miejsca pierwszego. Podobnie było także na listach przebojów kilkunastu innych rozgłośni (m.in. Radia SuperNova, Radia Fama, Radia Park, Radia RSC, Muzycznego Radia). Singiel utrzymał się na "Popliście" przez 50 notowań. "Melodia ta" zajęła piąte miejsce w corocznym plebiscycie RMF FM na "Przebój roku".

RMF FM jest od lat liderem rynku radiowego w Polsce. Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez pracownię Kantar Polska, w okresie od lutego do kwietnia br. udział stacji pod względem słuchania w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,6 proc. To spadek o 1,5 pkt proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Doda dziękuje szefowi muzycznemu RMF FM. "Przewrócił całe moje życie do góry nogami"

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hubert
Widać że Adam Czerwiński promuje Dodę na rmfie zarówno FM i jak i maxxie
odpowiedź
User
Grupa
Dziadostwo
odpowiedź
User
MCMLXXXV
Widać że Adam Czerwiński promuje Dodę na rmfie zarówno FM i jak i maxxie

Tego całego Czerwińskiego należy zdymisjonować w trybie natychmiastowym, bo to największy szkodnik w eterze, który bije na głowę nawet Roberta Kozyrę z Radia Zet.
odpowiedź