Duży spadek sprzedaży 'Top Gear', 'Auto Świat' lider pism motoryzacyjnych
W maju 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat".
Na pozycji numer utrzymał się tygodnik* "Auto Świat" (Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem wyniosła w maju 2009 r. 104 451 egz., co w stosunku do analogicznego okresu w 2008 roku oznacza spadek o 1 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 88 979 egz. (rok temu 96 943 egz.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował rok temu. Jego sprzedaż w maju 2009 r. wyniosła 80 072 egz. (w maju 2008 r. - 97 019 egz.).
maj |
||
|
2009 |
2008 |
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Auto Świat* | 104 451 | 105 630 |
Motor* | 88 979 | 96 943 |
Top Gear | 80 072 | 97 019 |
Auto Świat Poradnik | 45 359 | 32 905 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 32 325 | 31 989 |
Auto, Motor i Sport | 30 180 | 40 771 |
Świat Motocykli | 30 028 | 31 824 |
Automobilista | 10 070 | 9 184 |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 902 | 8 320 |
Classic Auto | 6 644 | 7845 |
V12 | b.d. | 5317 |
2009 |
||
|
maj |
kwiecień |
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Auto Świat* | 104 451 | 99 172 |
Motor* | 88 979 | 116 222 |
Top Gear | 80 072 | 82 243 |
Auto Świat Poradnik | 45 359 | 38 931 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 32 325 | 29 671 |
Auto, Motor i Sport | 30 180 | 28 073 |
Świat Motocykli | 30 028 | 33 198 |
Automobilista | 10 070 | 10 575 |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 902 | 7 205 |
Classic Auto | 6 644 | b.d. |
V12 | b.d. | b.d. |
* "Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży 'Top Gear', 'Auto Świat' lider pism motoryzacyjnych