SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Działania obronne wydawców prasy

Pojawienie się nowej gazety codziennej spowodowało gwałtowny wzrost wydatków na reklamę

W tym kwartale wydawcy największych dzienników zainwestują kilkadziesiąt milionów złotych w promocję i reklamę swych tytułów. Choć na razie twierdzą, że październikowe wejście "Faktu" nie odbiło się na ich sprzedaży, nowy konkurent zmobilizował gazety do działań obronnych - informuje "Rzeczpospolita".

- Do końca grudnia bardzo wiele będzie się u nas działo. Po 20 listopada ruszamy z nową promocją - zapowiada Grażyna Bukowska, rzecznik Media Express. Wydawca "Super Expressu" zamierza w ten sposób bronić się w związku z pojawieniem się na rynku nowej gazety codziennej "Fakt" na promocję której Axel Springer Polska do końca 2004 r. przeznacza 15 - 20 mln euro.

- Tematyką, sposobem podejścia do tematu dziennik Springera bije bezpośrednio w nas. A skoro tak, to nie będziemy stać z boku. Teraz przynajmniej wiemy, z czym konkurujemy - twierdzi Grażyna Bukowska, dodając, że "czas prawdy" nastanie od stycznia, gdy "Fakt" straci urok nowości.

W ostatnich tygodniach roku sprzedaż "SE" ma poprawić ruszająca 21 listopada nowa gra dla czytelników z 0,5 mln zł. w głównej wygranej.

W upominki dla czytelników - m.in. płyty z kursem angielskiego i filmy na płytach DVD inwestuje Agora. Zdaniem specjalistów z branży, spółka na promocje i upominki dla czytelników wyda w IV kw. ponad 33 mln zł. Pierwsze wydatki (ok. 5 mln zł) na promocyjne wsparcie "GW" Agora poniosła już w III kwartale, gdy ruszyła kampania wizerunkowa gazety w telewizji i na 2,7 tys. billboardach. Teraz wyjaśnia, że znacząca część kosztów obrony "GW", które mogą sięgnąć kilkudziesięciu milionów złotych, została przeniesiona na czwarty kwartał. Część tych pieniędzy spółka zainwestuje w bezpłatną gazetę "Metro".

Agora wzmacnia też dodatki tematyczne "GW" - auto moto od kilku tygodni ukazuje się jako kolorowy magazyn "Wysokie Obroty", a teraz podobne zmiany mają nastąpić w sobotnim dodatku turystycznym.

W nowe magazyny dodawane do gazety inwestuje także "Rzeczpospolita"; w grudniu ukażą się pierwsze numery "Mozaiki" (magazynu o luksusowych produktach i usługach) oraz "Aktywacji", pisma o zdrowiu, urodzie i aktywnym stylu życia, które zastąpi "Rzecz o zdrowiu". Oba mają się ukazywać co dwa miesiące. Andrzej Ryk, zastępca dyrektora działu marketingu Presspubliki, wydawcy "Rz", zapowiada, że w IV kwartale wydatki na rozpoczętą już multimedialną promocję gazety (m.in. w telewizji, radiu) oraz płyty dla czytelników wyniosą kilka milionów złotych.

Ok. 10 mln zł przeznaczy do końca roku na wsparcie reklamowe i promocyjne swych tytułów największy wydawca prasy regionalnej Polskapresse (12 gazet), choć Maciej Jankowski, prezes wydawnictwa, zapewnia, iż na razie jego gazety nie odczuwają negatywnego wpływu "Faktu".

Dołącz do dyskusji: Działania obronne wydawców prasy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl