„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. „Przegląd Sportowy” i „Rzeczpospolita” mocno do góry
W styczniu 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”. Największe wzrosty zanotowały natomiast „Przegląd Sportowy” i „Rzeczpospolita”.
W pierwszym miesiącu br. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 8 964 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 19,52 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”
Druga pozycja w styczniu br. należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communications) ze średnim wynikiem na poziomie 7 391 egz., czyli o 47,35 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 19,54 proc. do 2 508 egz.
Tuż za podium znalazła się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 922 egz., po spadku o 7,28 proc.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 214,17 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu szóstym z wynikiem 377 egz. Rok wcześniej dziennik ten był siódmy.
Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie”, która przesunęła się z miejsca piątego na siódme. Sprzedaż e-wydań tego tytułu zmniejszyła się bowiem o 31,59 proc., do 353 egz.
W styczniu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do stycznia 2013 roku zmalał o 6,20 proc. i wyniósł 1 089 egz.
Natomiast największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 27,56 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communications).
ZKDP | styczeń | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 8 964 | 0 | 62 817 | 7 500 | 0 | 64 941 |
Rzeczpospolita | 7 391 | 0 | 56 383 | 5 016 | 0 | 63 014 |
Puls Biznesu | 2 508 | 0 | 11 193 | 2 098 | 0 | 11 799 |
Gazeta Wyborcza | 1 922 | 1 089 | 187 032 | 2 073 | 1 161 | 217 902 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 201 | 0 | 4 357 | 437 | 0 | 3 766 |
Przegląd Sportowy | 377 | 0 | 33 136 | 120 | 0 | 34 706 |
Gazeta Polska Codziennie | 353 | 0 | 21 783 | 516 | 0 | 29 813 |
Fakt Gazeta Codzienna | 233 | 0 | 352 068 | 98 | 0 | 361 621 |
Super Express | 0 | 0 | 164 056 | 0 | 0 | 159 278 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. „Przegląd Sportowy” i „Rzeczpospolita” mocno do góry
Link: http://bonusy365.pl/internet/azmq74x