SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzienniki coraz słabiej sprzedają się w kioskach. Najwięcej w 2014 r. straciła „Gazeta Polska Codziennie”

W 2014 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

W samych kioskach i salonikach prasowych w 2014 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 320 873 egz. W porównaniu do 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 151 099 egz., notując spadek o 1,49 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 14,81 proc. i wyniosła 113 009 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,38 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która w zestawieniu była piąta. Jej wynik zmalał bowiem o 21,74 proc. do 19 640 egz.

Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem w 2014 roku odnotował zajmujący ósmą pozycję „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - wyniósł on 15,99 proc. W kioskach i salonikach prasowych sprzedawał on średnio 1 730 egz., o 9,14 proc. mniej niż rok wcześniej.

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

324 603

324 603

320 873

3 484

338 835

338 834

334 955

3 733

Super Express

152 761

152 041

151 099

943

154 929

154 209

153 389

820

Gazeta Wyborcza

191 711

170 247

113 009

55 177

220 069

197 882

132 647

63 189

Przegląd Sportowy

34 723

34 723

33 677

638

38 272

38 272

37 310

744

Gazeta Polska Codziennie

20 262

20 250

19 640

84

25 621

25 608

25 095

133

Dziennik Gazeta Prawna

57 582

47 451

11 086

27 309

67 228

51 205

13 167

29 056

Rzeczpospolita

58 043

55 849

9 262

39 091

79 121

60 202

10 998

44 543

Puls Biznesu

14 040

10 817

1 730

6 699

16 099

11 657

1 904

7 508

Parkiet Gazeta Giełdy

5 032

4 592

1 508

1 504

6 106

3 802

1 529

1 804

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Dołącz do dyskusji: Dzienniki coraz słabiej sprzedają się w kioskach. Najwięcej w 2014 r. straciła „Gazeta Polska Codziennie”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ssakiewicz
Czy każde zestawienie musi zawierać słowa najwięcej straciła Gazeta Polska albo TV Republika?
odpowiedź
User
Filip
Nie musi, wystarczy, że Gazeta Polska i TV Republika przestaną tracić najwięcej.
Gazeta Polska i TV Republika DO ROBORY!!! SPRZEDAWAĆ< SPRZEDAWAĆ za miesiąc znowu przczytacie, że tracicie najwięcej!!!
odpowiedź
User
osiem
A czy zestawienie, w którym byłoby napisanie, że Republika i GPC zyskują najwięcej, byłoby zgodnie z prawdą?
odpowiedź