Dzienniki coraz słabiej sprzedają się w kioskach. Najwięcej w 2014 r. straciła „Gazeta Polska Codziennie”
W 2014 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
W samych kioskach i salonikach prasowych w 2014 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 320 873 egz. W porównaniu do 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 151 099 egz., notując spadek o 1,49 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 14,81 proc. i wyniosła 113 009 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,38 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która w zestawieniu była piąta. Jej wynik zmalał bowiem o 21,74 proc. do 19 640 egz.
Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem w 2014 roku odnotował zajmujący ósmą pozycję „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - wyniósł on 15,99 proc. W kioskach i salonikach prasowych sprzedawał on średnio 1 730 egz., o 9,14 proc. mniej niż rok wcześniej.
ZKDP | rok | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 324 603 | 324 603 | 320 873 | 3 484 | 338 835 | 338 834 | 334 955 | 3 733 |
Super Express | 152 761 | 152 041 | 151 099 | 943 | 154 929 | 154 209 | 153 389 | 820 |
Gazeta Wyborcza | 191 711 | 170 247 | 113 009 | 55 177 | 220 069 | 197 882 | 132 647 | 63 189 |
Przegląd Sportowy | 34 723 | 34 723 | 33 677 | 638 | 38 272 | 38 272 | 37 310 | 744 |
Gazeta Polska Codziennie | 20 262 | 20 250 | 19 640 | 84 | 25 621 | 25 608 | 25 095 | 133 |
Dziennik Gazeta Prawna | 57 582 | 47 451 | 11 086 | 27 309 | 67 228 | 51 205 | 13 167 | 29 056 |
Rzeczpospolita | 58 043 | 55 849 | 9 262 | 39 091 | 79 121 | 60 202 | 10 998 | 44 543 |
Puls Biznesu | 14 040 | 10 817 | 1 730 | 6 699 | 16 099 | 11 657 | 1 904 | 7 508 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 5 032 | 4 592 | 1 508 | 1 504 | 6 106 | 3 802 | 1 529 | 1 804 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Dzienniki coraz słabiej sprzedają się w kioskach. Najwięcej w 2014 r. straciła „Gazeta Polska Codziennie”
Gazeta Polska i TV Republika DO ROBORY!!! SPRZEDAWAĆ< SPRZEDAWAĆ za miesiąc znowu przczytacie, że tracicie najwięcej!!!