SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Centrala NBCUniversal: Nie wycofamy naszych kanałów z Polski

Pod koniec 2022 roku w krajach niemieckojęzycznych zakończy nadawanie kanał E! Entartainment. Centrala NBCUniversal informuje Wirtualnemedia.pl, że w Polsce stacja będzie dalej dostępna. Nie ma też planów odnośnie likwidacji pozostałych stacji koncernu, czyli 13 Ulicy i SciFi.

W kanale E! Entertainment można znaleźć m.in. programy o operacjach plastycznychW kanale E! Entertainment można znaleźć m.in. programy o operacjach plastycznych

O planach zakończenia nadawania E! Entertainment, poświęconego celebrytom i szeroko pojętej rozrywce informowaliśmy w zeszłym tygodniu. - Ze względów strategicznych emisja kanału E! Entertainment zostanie zakończona pod koniec roku. Będziemy w pełni koncentrować się na naszych bardzo udanych kanałach płatnej telewizji 13th Street i Universal TV, zapewniając naszym klientom ekscytujące i szerokie portfolio rozrywkowe - poinformował rzecznik prasowy Sky Deutschland.

Na niemieckojęzycznych rynkach i w Luksemburgu stacja działała od 2011 roku. Wchodziła w skład pakietów satelitarnych, kablowych i IPTV Sky, Vodafone, Magenta TV, Tele Columbus, M7, A1 Telekom Austria oraz Swisscom.

Co z polskimi kanałami NBCUniversal?

E! Entertainment był dostępny w Polsce już w latach 1999-2002 dla abonentów nieistniejącej już platformy cyfrowej Wizja TV. Na początku 2007 roku stacja wróciła na polski rynek i trafiła do oferty Cyfrowego Polsatu. W 2011 roku ruszyła polska wersja HD E! Entertainment. Kanał jest dostępny w 120 krajach świata i dociera do blisko 600 mln gospodarstw domowych. Obecnie stacja nadaje programy typu „Z kamerą u Kardashianów”, „Nowe ciało z Khloe Kardashian”, „Plastyczna fuszerka”, „Tyler Henry - medium z Hollywood”, „Dr 90210”. Wchodzi w skład pakietów Polsat Box, Canal+, Orange, sieci kablowych i serwisów streamingowych.

Centrala NBCUniversal informuje Wirtualnemedia.pl, że zniknięcie E! Entertainment dotyczy jedynie rynków niemieckojęzycznych i jest podyktowane decyzją tamtejszej platformy cyfrowej. - Podczas gdy Sky podjął decyzję o zaprzestaniu nadawania E! Entertainment w Niemczech, Szwajcarii i Austrii z końcem roku, decyzja ta nie ma wpływu na funkcjonowanie marek kanałów płatnej telewizji NBCUniversal w Polsce, do których należą E! Entertainment, 13 Ulica i SciFi - tłumaczy amerykański koncern.

Firma już redukowała liczbę kanałów w Polsce

Pod koniec sierpnia 2017 roku firma wycofała z Polski Universal Channel. - Universal Channel jest kanałem ogólnotematycznym, a my postanowiliśmy skupić się na konkretnych gatunkach telewizyjnych. Dlatego koncentrujemy uwagę na trzech pozostałych kanałach z portfolio NBCUniversal, w których widzimy potencjał - tłumaczyła wówczas Eliza Świderska, PR manager w NBCUniversal. Wcześniej zniknął Movies24.

W dobie rozwoju serwisów streamingowych coraz więcej koncernów decyduje się na redukcję liczby kanałów tematycznych dostępnych w portfolio.

Z końcem maja A+E Networks UK wycofał z Europy kanał Lifetime. W związku ze startem platformy Disney+ na wielu europejskich i azjatyckich rynkach zniknęły wybrane kanały Disneya czy działające pod szyldem Fox czy National Geographic. Przed uruchomieniem Paramount+ także koncern Paramount Global zakończył nadawanie wybranych stacji we Włoszech. NBCUniversal obok Sky, Paramount Global i Universal Pictures, ma dostarczać treści do nowego serwisu streamingowego SkyShowtime, który ruszy w Polsce prawdopodobnie na początku 2023 roku.

Z danych Nielsena wynika, że E! Entertainment miał w ub.r. 0,023 proc. udziału w rynku. Udział w rynku 13 Ulicy wyniósł 0,275 proc., natomiast SciFi 0,101 proc.

Dołącz do dyskusji: Centrala NBCUniversal: Nie wycofamy naszych kanałów z Polski

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bredny
Ich kanały to syf przerywany reklamami co chwila. Kanały płatne powinny nadawać reklamy tylko między programami
odpowiedź
User
tv
Dziwię się, że ktoś jeszcze ogląda kanały typu E!, 13 Ulica i Sci fi. Trzy seriale na krzyż w ciągu dnia plus powtórki tych odcinków i reklamy.
odpowiedź
User
really?
to kanały o zerowych ratingach - trochę dziwi, że dystrybutorzy chcą wciąż za to płacić.
odpowiedź