Edelman i Weber Shandwick najlepiej zarabiającymi agencjami PR na świecie
Edelman i Weber Shandwick powiększyły swoją przewagę w opracowywanym przez The Holmes Report rankingu najlepiej zarabiających na świecie agencji PR.
W zeszłym roku tzw. fee income agencji Edelman, która utrzymuje pozycję lidera rankingu od czterech lat, wzrósł o 12 proc., do 747 milionów dolarów. 11-proc. wzrost i wynik na poziomie blisko 700 milionów dolarów zanotowała druga w zestawieniu agencja Weber Shandwick.
W czołowej dziesiątce nastąpiły dwie zmiany. Miejscami 5. i 6. zamieniły się agencje Ketchum (490 mln USD) i Burson-Marsteller (454.5 mln USD), a przebojem wdarła się do niej chińska firma BlueFocus, z imponującym wzrostem o 208,8 proc. (awans z 19. na 9. pozycję).
7 z 10 najlepiej zarabiających agencji, w tym trzy czołowe, pochodzi z USA. Poza wspomnianą BlueFocus z Chin, pozostałe dwie firmy spoza Ameryki to francuska MSLGroup i brytyjska Brunswick.
Dołącz do dyskusji: Edelman i Weber Shandwick najlepiej zarabiającymi agencjami PR na świecie