Effie Awards 2018: cztery nowe kategorie, zgłoszenia do 29 czerwca
Najpóźniej do 29 czerwca br. przyjmowane są zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu marketingowego Effie Awards organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. W tym roku pojawiły się cztery nowe kategorie, a kilka już istniejących na nowo zdefiniowano.
Nowe kategorie w Effie Awards to: Nowe technologie, Smart budget, Positive change: edukacja społeczna i pro bono oraz Positive Change: CSR.
Pozostałymi kategoriami konkursu są: Dobra konsumenckie, Finanse, Leki i suplementy diety, Media, kultura i rozrywka, Motoryzacja, Napoje alkoholowe, Napoje bezalkoholowe, Retail/kanały sprzedaży, Telekomunikacja, Ubezpieczenia i inwestycje, Uroda i pielęgnacja, Usługi oraz Żywność.
Z kolei tegorocznymi kategoriami specjalnymi są: Brand experience, Branded content, Business-to-business, Launch/relaunch, Long term marketing, Performance marketing/e-commerce, Marketing&business solutions.
Komitet Effie, po wysłuchaniu uwag jurorów oceniających prace w zeszłorocznym konkursie, podjął decyzję o wprowadzeniu zmian w definicjach kilku kategorii.
- Zmianom przyświecał cel, by definicje były bardziej precyzyjne, lepiej dostosowane do trendów rynkowych i bardziej czytelne zarówno dla jurorów, jak i zgłaszających prace. Mamy nadzieję, że pomogą im w tym również przykłady kampanii, które dodaliśmy do opisów kategorii. W trakcie pracy nad definicjami niektórych kategorii, Komitet zdecydował się nadać im nowe nazwy, tak więc w tym roku w konkursie pojawią się też nowe kategorie: Nowe technologie, Smart budget, Positive change: Edukacja społeczna i Pro bono oraz Positive change: CSR - poinformowała Anna Podskarbi, dyrektor zarządzająca OMD Optimum Media, członkini komitetu organizacyjnego Effie.
Istotne zmiany zostały wprowadzone również w formularzu zgłoszeniowym. - Konkurs Effie Awards organizujemy m.in. po to, żeby dostarczać firmom i przedsiębiorcom wiarygodnych dowodów na to, że inwestycja w komunikację marketingową przynosi wymierne korzyści. A skoro mówimy o inwestycji, to mówimy też o pieniądzach, dlatego przygotowując tę edycję konkursu kwestiom budżetowym poświęciliśmy szczególnie dużo uwagi. Wprowadziliśmy do formularza zgłoszeniowego dwie istotne zmiany. Dodaliśmy nową sekcję, która dotyczy wydatków pozamediowych. Do tej pory był to trochę temat tabu, ale bez przekroczenia tego Rubikonu trudno mówić o wiarygodnych wynikach - powiedział Wojciech Putrzyński, CEO w Change Serviceplan, członek komitetu organizacyjnego Effie.
Dodał, że znaczącą część budżetu marketingowego stanowią np. wydatki na produkcję materiałów reklamowych i branded content, honoraria celebrytów, koszty realizacji eventów. - Dlatego uznaliśmy, że powinny znaleźć się w zgłoszeniu po to, aby jurorzy mogli należycie porównać i ocenić wyniki prezentowanych kampanii. Oczywiście, podobnie jak w przypadku wydatków na media nie prosimy o szczegółowe dane, a jedynie o rząd wielkości. Druga zmiana to uszczegółowienie prezentacji wydatków mediowych. W tym roku prosimy zgłaszających o dokładniejsze zdefiniowanie struktury wydatków na media w podziale na media tradycyjne i on-line oraz wskazanie wag poszczególnych kanałów dotarcia, które zostały wybrane przez marketerów. Wierzymy, że im lepiej jurorzy będą rozumieć, w jaki sposób wydawane były pieniądze na media, tym lepiej i sprawiedliwiej będą w stanie ocenić zgłoszenia - zaznaczył Putrzyński.
Kampanie w 24 kategoriach można zgłaszać w trzech terminach: do 21 maja, do 7 czerwca oraz do 29 czerwca. Do konkursu mogą być zgłaszane tylko projekty zrealizowane na terenie Polski w okresie od stycznia 2017 do 31 marca br.
Ogłoszenie wyników konkursu Effie Awards 2018 odbędzie się 29 października.
Nad kształtem tegorocznego konkursu czuwa komitet organizacyjny, do którego należą Dariusz Andrian z VML Poland, Wojciech Borowski z McCaqnn Worldgroup, Magdalena Czaja z San Markos, Marek Gargała z Publicis Worldwide Polska, Marcin Gaworski z 180heartbeats + Jung v. Matt, Piotr Górecki z Directors, Szymon Gutkowski z DDB&tribal, Jakub Kamiński z Brain, Agnieszka Kosik z MediaCom, Tomasz Michalik z Insignii, Piotr Piętka z Publicis Media Poland, Anna Podskarbi z OMD Optimum Media, Wojciech Putrzyński z Change Serviceplan (Group One), Grażyna Skarżyńska z Good Company, Agnieszka Wasilewska z Ogilvy & Mather, Ewa Wolska-Rzewuska z Saatchi & Saatchi IS oraz Michał Wronecki z Brasil.
Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2018: cztery nowe kategorie, zgłoszenia do 29 czerwca