Electrolux będzie kupować media cyfrowe we własnym zakresie
Firma Electrolux, producent AGD zdecydowała się zrezygnować ze współpracy z zewnętrzną agencją VMLY&R w zakresie planowania i zakupu mediów cyfrowych. Zaczęła od Ameryki Północnej, ale planuje to rozszerzyć także na Europę i Amerykę Łacińską.
Joel Stanley, starszy dyrektor marketingu cyfrowego w Electrolux North America, zapowiedział, że do lipca tego roku wszystkie działania w zakresie planowania i zakupu mediów cyfrowych będą realizowane wewnętrznie w siedzibie w Charlotte w Północnej Karolinie, już bez udziału agencji VMLY&R.
W Ameryce Północnej firma wydaje rocznie około 25 mln dolarów na media na markę Frigidaire i od 3 do 5 mln dolarów na markę Electrolux.
Electrolux w październiku ub.r. rozpoczął współpracę z agencją MightyHive, która pomaga marketerom budować wewnętrzne zespoły do obsługi mediowej. Wtedy rozpoczęły się szkolenia w tym zakresie obejmujące 45-osobowy zespół marketingu Electroluxa.
Dotychczas planowaniem i zakupem mediów cyfrowych do kampanii produktów marketera zajmowała się agencja VMLY & R. Teraz Electrolux będzie to robić we własnym zakresie. Firma przeprowadziła pierwszą kampanię testową w grudniu ub.r. realizowaną od strony mediowej już bez udziału agencji. Na kwiecień zaplanowano z kolei działania reklamowe w internecie marki Frigidaire - też bez udziału agencji, a jedynie w kooperacji z MightyHive w roli prowadzącego projekt.
Stanley powiedział, że głównym powodem przeniesienia planowania i zakupu mediów cyfrowych „pod dach firmy” jest możliwość posiadania pełnej kontroli nad danymi konsumenckimi w obrębie sieci społecznościowych, wyszukiwarek, a także wysiłków podejmowanych przez firmę w celu zautomatyzowanego kupowania mediów.
Dodał, że kolejną kolejną korzyścią są oszczędności – rezygnując ze współpracy z zewnętrznym dostawcą mediów firma zaoszczędzi od jednej trzeciej do prawie połowy z 1,5 miliona dolarów, które wydaje na współpracę z VMLY & R w tym zakresie przez rok.
Agencja nadal będzie planować i kupować dla Electroluxa czas reklamowy w telewizji.
Dołącz do dyskusji: Electrolux będzie kupować media cyfrowe we własnym zakresie